Idag har jag varit på hundens hus tog med mig Alfons & Ice dit. Ice på tåget pep,pep & pep. Valde att köra metoden ignorerade, han la sig ner bredvid Alfons MEN till skillnad från Alfons kunde han inte vara tyst. Vissa människor tyckte det var gullegulligt och log mot mig och jag försökte le tillbaka utan att försöka visa att jag var nära till explotion, irritation är bara förnamnet. Resan kändes otroligt lång! 

När vi väl kliver av traskar vi ut i  snöregnet. Jag känner mig inte alls peppad på det här vädret. Antingen ska det vara SNÖ eller REGN inte både och! 

Dock har utbildningsdagen varit jätte rolig och man trivs verkligen!  En super härlig grupp och härlig lärare.
Känner att det är givande och det här passar verkligen mig.  Alfons har varit super duktig hela dagen, tränat passivitet och varit sällskap åt Ice. Ice har inte vilat 1 enda sekund sedan vi kom dit till lokalen.
Han har varit hyperdyper som en studsboll. pip,pip,pip= huvudvärk.
Träningen:  Har han varit riktigt duktig och gav 110% som alltid.
Utomhus på promenad med hela "klassen" & deras hundar. 

Ice- nemen matte ska vi bada nu? :D 
Jag- i Snöblandat regn!? 

Nej du ska inte vara dygnsblöt och sedan vara i en lokal inomhus och lukta mega blöthund, vet hur han e helt plötsligt ska han hoppa upp i knäet och torka sig på mig!

Hemma då tycker Ice ja då kan jag passa på vila för när man är ute så vet man aldrig vad som kan hända. Hemma= sova.
Ute= Alltid höga förväntningar på allt & alla.

Alla tips på hur jag ska dra ner hans förväntningar?

(Tyson han hoppa på 3 ben idag då det var äckligt väder enligt han! XD
Så han har myst med husse Manuel hela dagen.
Kram på er //Felicia
11/29/2012 10:36:07 pm

Älskar att du bloggar nu, helt underbart!
Vi har hursom valt er som Lieber Award, kolla in det här:
http://hedeforsenssippi.weebly.com/1/post/2012/11/en-blog-award.html

Pernilla och Sippe.

Reply
12/20/2012 02:26:53 am

Det trista med "pip-beteendet" är att ignorerande generellt inte verkar funka, jag har börjat förstå det som att det för många hundar är självbelönande på någon nivå, de får lite utlopp för sin frustration. Samtidigt vill man ju inte bestraffa, risken är skyhög att hunden tror att det är något annat än pipandet som bestraffas. Och samtidigt vill man inte bygga upp en lång historia av evinnerligt pipande. Det är en svår utmaning. Du kanske skulle testa att börja ta många tråkpromenader i veckan då du går till platser som vanligen innebär att något händer (typ busshållplatsen) och så bara står ni där ett tag och går sedan hem igen. Promenader där fokuset är att inte göra något. Uppmuntra passivitet genom att, när din hund är passiv (även om det bara är ett kort ögonblick), droppa en godbit framför näsan på honom. Det viktiga är att belöningen till synes föll från himlen plötsligt och att han inte ser att du är på väg med en belöning - då går vi från passivitet till aktivitet. Ligger han och stirrar på dig är han inte passiv, det är snarare aktivt passiv. ;P

Reply



Leave a Reply.