Idag var det första gången Ice följde med till mitt jobb,  jobbar som personlig assistent.
Först var Ice ja han var helt enkelt Ice, super duper glad, som en studsboll.
Då fick han träna passivitet, lite pip sen låg han mest oh stirrade.
Men han har utvecklats enormt och kan slappna av mycket snabbare än vad han kunde innan.
Han har faktiskt skött sig mycket bättre än vad jag hade förväntat mig.
Måste börja tro att det finns en ängel i honom också! (A) 

Har även tränat med honom idag, öppna,hämta,stänga.
Han skötte sig extremt bra, han har tidigare tyckt att det är lite äckligt att ta rep i munnen men nu var dte ingen tvekan han tog tag i det på första försöket. Sedan tyckte Ice även att vi skulle prova på ännu nytt.
Och här nere ser ni resultatet!  han är så knäpp Ice!
Ger mig alltid gott skratt om dagen! ♥

På vägen hem var det massa fulla människor, skrek på Ice , peta han nästan i ögat och drog han i svansen.
Ice skötte sig galant!  Han hälsade på marknivå och höll sig lugn och pussa på deras fingrar.
Blev chockad över att Ice höll sig lugn! o.O
Fick även beröm att han hade så fin koncentration & kontakt på mig :D
Oh vad jag saknat Ty & Alf som varit med Manuel & hans kusin. usch saknat dom som en tok <3
Nu ska vi sova för imorgon ska jag jobba igen, sen semester :D
kram alla ni <3
11/26/2012 12:16:25 am

Roligt att han kan öppna, stänga OCH hämta! Zorro kan än så länge bara stänga, men kanske värt att lära honom öppna också? :P

Duktig Ice var som höll sig så lugn! Där har du verkligen bevis på att han är en stabil kille ;)

Reply



Leave a Reply.