Idag har Ice & jag tränat Agility tillsammans på Väsby BK  tillsammans med Sofia & hennes 2 hundar Kyo & Turbo (jack russels)  

Ice presterade inte på topp idag han var lite frånvarande, varför vet jag inte & hittar inte anledning.  Men när han väl tränade & fokuserade så gick det bra.  Vi måste träna mer ingångar när jag går på fel sida av slalom. Men att skicka honom i olika riktningar i hopp gick verkligen bra & han har blivit snabbare i svängarna. Men idag fick han mitt hjärta att hoppa 2 meter upp i luften när han ärligt talat flög över Ahindret.  Mina tankar flög runt i huvudet, herregud nu knäckar han väl alla ben i kroppen. Han fota  & sprang sedan fram för att försöka fånga honom men han flög över mina armar & landade på marken , hel tack gode gud ♥

Men vi måste träna på att han ska ta det lugnt & inte slänga sig med all fart han har.  Ice tycker dock att jag springer för sakta , han vill att de ska gå snabbare. Min knasboll! Men träning är det som gäller att ta det lugnt




Leave a Reply.