Idag åkte jag och Ajs till Uppsalas BK  och tränade med Johanna och hennes bordercollie mix Robbie  och Vendela som äger en sibirian huskey Nanook.   Var helt perfekt! Lite vind,molnigt men inte för kallt eller varmt. 
Så där mitt e mellan lagom!  Bästa av allt vi hade hela agilityplanen för oss själva :P

Ice träning: 

Tunnel:  Han sprang igenom tunneln med en väldigt glädje och om och om igen. Han älskar tunneln. kan tunneln på kommando.

A-hinder:  Ja här sprang han upp och sedan ner på andra sidan inga problem här inte.  Han fattade direkt och tvekade inte en sekund på att springa upp. Har även lagt på kommando som han nu kan

Vippen: Han hade ingen rädsla för den utan sprang på den och sedan hoppa av första gången då det small ner.  Men efter lite övning emd att han skall stanna kvar när den smäller ner i marken  så stod han kvar. Så nu kan han vippen med att springa på ena sidan och springa över till andra sidan, vänta till den slår ner i marken och får belöning ovanpå. Sedan frikommando och ta ett annat hinder.

slalom:  han kan ingången av slalom och kan ta sig igenom ett helt slalom med 12 pinnar utan min hjälp! Vi har även börjat träna  med att jag ska vara framför honom så han får at sig igenom slalomen utan mig bredvid honom. Han är snabb och jobbar gärna på egenhand men har kanon kontakt.

Hopphinder:  Vi tränade låga hinder på 40cm högt, och tränade att hoppa över och lätt som en plätt.  Han kan även hoppa på kommando nu. Hoppa in från olika vinklar vig som han är och  snabb i svängar.  Helt underbart! :D

Längdhopp:  Han flög över hinderet som han aldrig gjhort något annat.

Sammanfattning:  Ice är en väldigt lättlärd hund med hög energi, han tröttnar inte i första taget men jag väljer att pausa honom ofta och köra korta intensiva pass. Han är snabb och väldigt smidig.  Han totalt älskar agility så ja jag tror att det har blivit en utav våra favoritsporter.  Väldigt stolt över honom då det var hans första riktiga pass.  Med full fokus på vad han skulle göra och mig.  Man såg glädjen i honom han bara sprutade av lycka.
Min älskade fina aussie,  ♥

Mina 2 älsklingar har busat med husse och haft mysdag ♥
med andra ord de har haft toppen! 

På vägen hem från Uppsala Var vår tunnelbanatåg sent med mer än 35 minuter!?
Så jag och Ajs bjöd på en freestyleshow för alla !  Uppmärksamheten njöt både jag och Ajs av. Även turister som fotograferade oss. Längtar tills vi ska tävla i freestyle ska bli såååå roligt :D

Må gott de högt älskade 4tassade ♥na



Leave a Reply.