kl: 17 : oo Var Alfie dalfie hos veterinären med min pojkvän idag.
Han hade infektion/irritation i kroppen på huden. Det kan ha kommit när han rullat i gräs, badat eller genom fästingbett.  Veterinären var jätte trevlig. Han skrev ut 3 styckena recept . Och sa att det var bättre om vi rakade ner honom så vi kunde hålla koll på hans hud och irritationer.  När min pojkvän skulle hämta medicinerna fanns bara hundshampot de andra 2 fick beställas in så det kommer in till apoteket imorgon. Jusste  det smittas inte! Känns jätte skönt!

Jag tog och rakade ner Alfons päls, man såg på hela honom hur skönt han tyckte det var, så nu är han en riktig nakenfis!  Sedan badade jag honom och schamponerade det tyckte Alfons INTE var kul. Han stod stilla som en staty och var sur. 

Efteråt fönade jag honom så han blev torr.  När han var klar fick han godis för han hade varit så duktig och skött sig så bra!  Jag är så tacksam att han inte hade något allvarligt, har gått runt och tänkt på honom hela dagen kändes tungt och jobbigt att inte veta vad det var.  När Manuel och han kom mot oss släppte han Alfons som sprang mot mig och tryckte sig tätt intill mig.  Det var som om att han kände på sig att jag hade varit orolig.
Min finaste prins vad hade jag gjort utan dig? ♥

Veterinärkostnaden: 500kr! 
Medicin: ca: 700kr

Jag är så lycklig att jag har Alfons bredvid mig och att han finns i mitt liv.
Vet inte vad jag hade gjort utan honom?! ♥

STORT TACK! 
Till Bästa Felicea som hjälpte mig att boka tid  ♥

Må gott Mvh Felicie och de högt älskade ♥
Dagens låt
Dagens låt 2
8/6/2012 06:18:10 am

Håller mina tummar att han blir bra snart igen.

Reply



Leave a Reply.