Idag hade vi haft inbrott på natten på jobbet. Känns så onödigt!
Förstår inte varför  människor rånar och inte kan skaffa sig ett jobb och sedan förtjänt saker istället för att bara  välja den enkla vägen och stjäla från andra! Som tur var så stal de bara en data men lämnade kvar internettet?  Haha  generösa  tjuvar!

På väg mot jobbet mötte jag ett annat hunddagis  som var ute på promenad. När jag mötte dom i tunneln så frågade dom om jag kunde stanna innan tunneln och backa upp på gräset så de kunde gå förbi med sina hundar som sliter och slänger sig i kopplet och gör utfall. Jag backade  2 steg och dom bara ne du måste backa långt bak upp på backen!  Då blev jag faktiskt irriterad! Kan dom INTE hantera sina hundar och hålla koll på dom så bör de INTE gå på allmän väg!  Jag stod kvar och sa:
- Ursäkta jag har faktiskt lite bråttom (fast jag hade inte det) och har inte tid för det här och måste  kunna  få gå förbi! 

Då gick den ena tjejen förbi helspänd i kroppen och hundarna kastar sig i kopplarna och gör utfall.  Jag och mina  vovvisar står stilla  och bara väntar på att de ska gå förbi.  Sedan den andra tjejen med dagishundarna tar  sina hundar och springer upp i skogen. För jag börjar promenera när den första tjejen hade gått förbi.
Blir så trött på att möta dom samma problem varje dag!  Det värsta är när hundarna kastar sig på varandra när de inte vet var de ska ta ut sin energi....

Men dagen på jobbet har annars varit underbar. Bra personal och man får sig alltid en massa goda skratt och blir på bra humör! Achilles,Ice,Tyson har busat hela dagen och Alfons har som vanligt varit domare! Kul att se  dom alla fungera så bra ihop dock blev Ice irriterad när Tyson och Achilles lekte. Han vill juh att all uppmärksamhet ska riktas på honom. -_-  han är "all-uppmärksahet-på-mig-hund" Felicia fotade hundarna medan jag trimmade en hund. Sedan var  vi även ute  på rundor med dagishundarna inte lika kul då det regnade ,blåste och inte alls var trevligt väder. Tur man har trevligt sällskap med Felicia!  Har även införskaffat 2  flytvästar och även köpt en hundbur, alltid bra att ha när man sedan skaffar bil.

Efter jobbet begav vi oss hem och Felicia och Achilles gick åt ett annat alla mina vovvar blev super ledsna då "flocken"  splittrades.  Men vi ser juh dom i morgon :)  Kom hem och åt pasta med ostsås och sparris gött! 
Sedan var jag juh super sugen på Ben ´n Jerrys Cokkie dough som Felicia och jag hade snackat om hela dagen!.
Så cyklade och köpte det.

kl:21:00 börjar filmen Loser på 6:an så den ska vi faktiskt se!  Då jag aldrig sett den :)
Så blir mys i sängen med vovvisarna, glass och bara slappna av medans det regnar ut förhoppningsvis :D

Dagens underbara låt :)

Må gott MVH
Felicia & de högt älskade fyrtassade

Felicea
5/9/2012 03:23:36 am

HAHA asså vi två sitter och snackade om glass i över en timma..inte okej! nu måste jag äta min jag tänkt spara till helgen bara för det kommer få diabetes eller något! det där hunddagiset är så jävla mongo man vet att när dom kommer så blir det ingen lugn stund! Tack för idag<3

Reply



Leave a Reply.