11/18/2013 01:50:56 pm

Vilka fina bilder!

Jag har många raser jag gillar och vet inte helt vilken som är min favorit, men jag har alltid älskat border collie, men har så många andra intressanta raser på listan att jag inte kan säga vilken som är min favorit. En annan ras jag dock gillar skarpt är berger des pyrenees face rase, men de är inte många som har en bra mentalitet så jag vågar inte helt chansa på den rasen.

Reply
11/18/2013 05:01:34 pm

Bordercollie är en av mina favoriter iaf, men är så himla osäker på om jag skulle klara av en så de lär nog bara vara en hund jag drömmer om men aldrig kommer ha. :P vilken är din?

Reply
11/19/2013 06:07:17 pm

Eller hur, jag håller med dig. :P Förut hade jag ju iaf Diesel när Texas va trött å Amber va med sambon till jobbet, nu blir man mest galen. xD
Åh gör gärna de. ;)
Har funderat på att testa de där med långlina, måste bara se till att hitta nån ny med större hake å lite grövre lina. :) Funderade på om man skulle kika på nån longerlina för då lär den ju iallafall hålla. :P Min spårlina gick sönder när vi tränade inkallning en gång. xD

Försökte lägga upp en film i just de inlägget du kommenterade men de funkade inte just då så ska försöka se om de funkar nu. :)

Reply
11/19/2013 06:07:30 pm

Eller hur, jag håller med dig. :P Förut hade jag ju iaf Diesel när Texas va trött å Amber va med sambon till jobbet, nu blir man mest galen. xD
Åh gör gärna de. ;)
Har funderat på att testa de där med långlina, måste bara se till att hitta nån ny med större hake å lite grövre lina. :) Funderade på om man skulle kika på nån longerlina för då lär den ju iallafall hålla. :P Min spårlina gick sönder när vi tränade inkallning en gång. xD

Försökte lägga upp en film i just de inlägget du kommenterade men de funkade inte just då så ska försöka se om de funkar nu. :)

Reply
11/18/2013 06:37:43 pm

Underbara bilder! Favoriten där är PSPPn! Ser f.ö ut precis som min uppfödares PSPP hane, Pajas!

Reply
11/18/2013 07:06:40 pm

förutom tjeckosovakisk varghund är jag väldigt förtjust i Alaskan malamute, och sen har jag en förkärlek för border collie och australian shepherd.

Reply
11/18/2013 08:31:44 pm

Jag har alltid gillat de varglika och lite "svårare" hundraserna, ofta faller jag för vallhundar. För ett år sedan hittade jag min absoluta favoritras som jag klickar otroligt väl med - Sholoh Shepherd. Tyvärr så finns det ingen seriös uppfödare av dessa i Sverige så det blir att importera från Kanada för min del i framtiden när jag har mer tid, pengar och permanent boende. :)

Reply
11/19/2013 01:46:44 am

Sv: simning var bra idé, får se hur det går bara, hon är inte så förtjust i vatten :p jo vi spårar lite med henne, men har tänkt göra det mer för att aktivera henne mer mentalt nu. Vi har ett rådjursben i frysen och hon älskar att spåra den, och är superduktig på det :)

Reply
Carla
11/19/2013 02:53:17 am

Belgisk Vallhund Tervueren! <3 :D

Reply
11/19/2013 03:41:41 am

Åh vilken lätt fråga och åh vilka fina bilder!

Favoritrasen är dobermann så klart!

Reply
11/19/2013 06:08:59 pm

Eller hur, jag håller med dig. :P Förut hade jag ju iaf Diesel när Texas va trött å Amber va med sambon till jobbet, nu blir man mest galen. xD
Åh gör gärna de. ;)
Har funderat på att testa de där med långlina, måste bara se till att hitta nån ny med större hake å lite grövre lina. :) Funderade på om man skulle kika på nån longerlina för då lär den ju iallafall hålla. :P Min spårlina gick sönder när vi tränade inkallning en gång. xD

Försökte lägga upp en film i just de inlägget du kommenterade men de funkade inte just då så ska försöka se om de funkar nu. :)

Reply
11/19/2013 06:09:08 pm

Eller hur, jag håller med dig. :P Förut hade jag ju iaf Diesel när Texas va trött å Amber va med sambon till jobbet, nu blir man mest galen. xD
Åh gör gärna de. ;)
Har funderat på att testa de där med långlina, måste bara se till att hitta nån ny med större hake å lite grövre lina. :) Funderade på om man skulle kika på nån longerlina för då lär den ju iallafall hålla. :P Min spårlina gick sönder när vi tränade inkallning en gång. xD

Försökte lägga upp en film i just de inlägget du kommenterade men de funkade inte just då så ska försöka se om de funkar nu. :)

Reply
11/19/2013 06:09:45 pm

Eller hur, jag håller med dig. :P Förut hade jag ju iaf Diesel när Texas va trött å Amber va med sambon till jobbet, nu blir man mest galen. xD
Åh gör gärna de. ;)
Har funderat på att testa de där med långlina, måste bara se till att hitta nån ny med större hake å lite grövre lina. :) Funderade på om man skulle kika på nån longerlina för då lär den ju iallafall hålla. :P Min spårlina gick sönder när vi tränade inkallning en gång. xD

Försökte lägga upp en film i just de inlägget du kommenterade men de funkade inte just då så ska försöka se om de funkar nu. :)

Reply
11/19/2013 06:11:22 pm

Ursäkta för att de blev hundra likadana kommentarer men de stod att de inte gick att skicka så va dum å klickade flera gånger xD

Reply



Leave a Reply.