Redovisning + avståndslydnad

Idag hade jag med mig 3 hundar till Hundens hus.
Alfons & lilla Tubbe fick vara lånehundar till två klasskompisar, vars hundar var sjuka. Och Alfie ja han var grym på de nya arbetsuppgifterna, snabblärd & arbeta jätte fint emd hon som träna honom. Sedan var han även visningshund & tränade med läraren när hon hade genomgång av uppgifterna.

Tubbe
Herregud vad han skötte sig bra , helt impad! Han tränade med en annan tjej, full fokus. (han brukar vra lite mammig ibland) Men tränade avståndslydnad. Kom på inkallning & skötte sig riktigt bra, desutom var han väldigt kelig .

Nu till min stjärna! Ajs han var aktiv i början , full fokus som vanligt & så sjukt snabblärd efter 1-2 gg kan han det nya kommandot. Impad! och nu ska ni få höra något MAgiskt. HAN VAR TYST HELA EFTERMIDDAGEN & HAN SOV!

gahhhh är så glad att jag kan skrika! Han har aldrig sovit där innan men nu sov han, slappnade av. Herre gud bästa bästa AjAj ♥

Redovisning gick AWESOME! :D skönt att ha det gjort!
5/9/2013 09:58:47 pm

Kul att redovisningen gick så bra! Duktiga vovvar du har =)

Reply
5/16/2013 08:45:46 pm

Hej! Läste lite om Alfons och såg att han tidigare brukade göra utfall mot andra hundar. Min hund gör det ibland och jag undrar om du har nå tips hur man kan träna? :)

Reply



Leave a Reply.