Fotograf: Therese Hybner

På Jobbet: Jag har varit lite trött mycket att göra vårstädning på jobbet! fats vi städar alltid mycket! 
Så skönt att ha det rent runt omkring sig!  Alfons och Ice har varit på jobbet och varit väldigt lugna

Efter jobbet gick jag hem städade hemma och lagade mat!  Sedan när jag hade lagat klart maten så kolla jag på klockan och såg att jag fick allt skynda mig om jag skulle hinna i tid till grundlydnads kursen :)
Så  vi slängde ihop alla saker och tog oss mot bussen. Åt maten  på bussen och bytte sedan mot tåget.

På tåget satte vi oss bredvid en fyllegubbe som var starkt påverkad och kunde knappt stå upp!
Han skrek åt mig och Ice  massa fula saker sedan klappade han Ice jätte hårt men Ice var bara glad och inte alls misstänksam mot honom. Så det kommer nog allt bli en terapihund av honom! <3 Ice var verkligen super duktig låg ner och pep inget alls utan lugn och sansad. Häftigt att se honom utvecklas!

På kursen:
Var bara två hundar Ice och en goldenretriver på 1 år! Vi tränade på lite olika övningar. Ice skötte sig elegant och var super duktig!  Full fokus och koncentration!
- Kontaktövningar ( Kolla  på mig i ögonen fråga om lov om olika saker)
- Gå fint i koppel utan att nosa eller dra i kopplet i långt och kort koppel.
- Byteshandel (Om jag får ta en sak från honom så får han godis)
- Skvallerträna så nu skvallrar Ice på allt! XD
- Tränat in vissling då han ska komma och sätta sig fot hos mig

På vägen hem var Ice lite pipig  och uttråkad., gah inget som händer på tåget tråkigt!  Oh vad jag var avundsjuk på schäferhanen som låg mitt emot oss och bara stirrade på Ice som om han vore helt dum i huvudet!  han var så lugn och sa inte ett pip!  medans den ägaren till hunden  bara satt och log mot Ice. och jag bara he he ja  han är lite "speciell."

Tyson tycker sååå synd om sig själv som inte får vara utomhus och springa då hans tass fortfarande är dålig! han bara:  "ne jag lovar jag är 110% frisk"  Och så försöker han dölja att han haltar!  Knäppungen <3

DAGENS LÅT

Må gott MVH felicia och de högt älskade fyrtassade
Bjuder på en film på oss direkt live! XD
Felicea
4/24/2012 04:40:21 pm

HAHAHHA asså älskar Ice stil! Speciellt när man säger till honom och han lägger sig så på marken och försöker typ gnugga bort det hahahahahhahaha! :D
Vad duktiga ni är <3

Reply



Leave a Reply.