Jag och Alfons begav oss i ösregnet mot vårt  favorit ålderdomshem. 
Alfons tryckte på dörrknappen och öppnade dörren för  oss och in gick vi, när  vi kom in fick vi varmt välkomnande av personalen som gosade en massa med Alfons eller hans arbetsnamn "Anton"
Sedan begav vi oss upp till vår våning 5 var både  på avdelning A och B.
Fikade  med  det boende  och diskuterade lite, de kelade med "Anton"  och fanns en dam som gav honom massor av pussar. Så kul att se sin hund kunna skänka glädje till fler än bara sig själv. 

Träffade även en dam sedan tidigare som fick träna med Alfons. Så häftigt att se dom tillsammans,  de  tränar så fint tillsammans. "Anton"  lyssnar på när hon ger han kommando och  är så försiktig och följsam.  
Damen skrattade en hel del och  verkligen njöt  för stunden.

På vägen hem träffade vi ett socialt rådjur  3 meter framför oss.  Som stannade mitt i vägen och bara stod och tittade på oss  i säkert  3 minuter  innan den glatt hoppade vidare.  Den verkade så självständig och så oberörd av att vi skulle  behöva gå förbi.  Alfons  bara tittade och travade sedan iväg lugnt med mig. Vi somnade på bussen på väg hem så trötta var vi. 

Kvällen: Var ute  en timme med Tyson och Ice utomhus, kastade boll och tränade lite  repetition av kommando och helt enkelt bara njöt av dagen. 

22:00 -23:00 Fick Tyson,Alfons,Ice bada utomhus och oj vad de älskar att bada!

Nu ska jag och min pojkvän se film och äta  mango/passionsfrukt sober! 

Dagens låt
Må gott MVH
Felicia och de högt älskade  fyrtassade vännerna



Leave a Reply.