(Fotograf: Therese Hybner och redigerad av mig)

Idag har Ice varit sjukt jobbig!  Gnällspiken numer 1!
På väg in till stan pep han och pep och pep lite till! 
Var ett barn som tappade sin kanelbulle på golvet i tunnelbanans vagnen, och Ice  ville sååå  gärna ha just den där kanelbullen som mamman sedan la i vagnen för att sedan slänga lite senare. När vi sedan skulle gå av vagnen så kastade han sig mot barnvagnen då han visste att kanelbullen låg där. Dock hann jag säga till honom innan han hann ta tag i bullen! Matgalna hund!
Usch sådan huvudvärk jag fick av Ice medan min andra fina Alfons bara låg där lugnt och stilla!

Väl framme i Kungsträdgården så var Ice hyperdyper! Jag bestämde mig att träna passivitet med Ice då han var uppe i varv.  All dogs cancan människorna gick nästan precis när vi kom. Men det gjorde inte så mycket eftersom det ibland kan vara skönt att träna  själv. Ice behövde som sagt komma ner på jorden, medan fina Madalfie redan var lugn i säg själv.

När han var lugnare så tränade vi lite freestyle det gick toppen. han hade full fokus på mig även fast massor av människor gick förbi. Ice har som sagt börjat komma in i "buff-perioden"  Då han helt plötsligt från ingenstans kan skälla tyst på en människa. Men det är nog spökåldern så tror det kommer försvinna. Men vi tränar som sagt på det. Han skällde till och med på Manuel när han kom och hämtade oss när vi tränat klart?
Man bara hallå är du inte klok i huvudet Ice?! 

Alfons var super duktig och var väldigt peppad för att vara honom. Han var jätte glad och tränade snabbt och enkelt. Så skönt att träna Alfons. Skön hund att ha att göra med! Han är högt uppskattad <3

Sedan var vi inne och gick i stan ett tag rätt många människor ändå!  Köpte linsvätska och sedan ingredienser till att göra Sushi!  Min älskade Manuel skulle laga  Sushi till mig!  Gah så gott det var!

Må gott MVH Felicia och de fyrtassade!



Leave a Reply.