11:00  Mötte jag Therese i bandhagen med alla mina 3 vovvar! Tyson,Alfons och Ice. 
Ice var helt galen som vanligt men Therese sa till honom på ett bra lugnt men bestämt sätt.
Sedan promenerade vi till skogen och släppte vovvarna!  De flög fram oh tillbaka i snöstormen!
Snöade ,blåste och var kallt!

Efter ett tag bestämde vi för att gå in och värma oss så vi gick till mitt jobb där Tyson,Alfons och Ice fick busa ännu mer och sedan fick de lite mat. (min mat som jag alltid har på jobbet)  Jag och therese snackade och bara tog det lugnt.  Trevligt! 

 14:00Sedan hem till mig och äta Lunch och snacka lite mer! :) 

15:30 Rasta Ice sedan fick ice vara ensam hemma.

Sedan iväg in till stan med Alfons,Tyson jag och Therese för att gå på evenemanget: Vi har inga kamphundar.
Där vi träffade 2 assistenthundar en mastiff och en newfoundlandshund. Även en rottweiler men tyvärr så var det inte så många där då de andra var på ett annat ställe men var ändå intressant att prata med nya hundmänniskor!

DAGENS GULLIGASTE! 
På väg in till stan så var det en pappa med sina två barn som satt mitt emot oss. (En dotter och en son) sonen kunde väl varit kanske 7 år och han frågade om han fick klappa och jag sa då självklart ja. Tyson och han blev typ bästisar på en gång och han tränade tass och andra.  Flickan vågade sig också fram att klappa men var lite blygare.  Pojken pussade även Alfons på nosen och liksom mitt iu ansiktet och Alfons brydde sig inte alls utan bara kelade vidare!
Sedan sa pappan Ne nu räcker det.

Pojken satt och tittade på Tyson och Tyson på pojken och man såg i deras ögon att de ville leka och gosa! Tyson gnydde lite. Pojken sa till sin pappa: Tyson saknar mig, jag vill klappa honom men pappan sa : Nej
Sedan efter en stund sa pojken igen:  Jag vill sitta där borta och pekade på stolen framför mig för där är mer sol. men pappan sa : Nej. 

När pojken skulle gå av klappade han på Tyson och gav honom en puss och sa:  Jag kommer sakna dig Tyson.
så himla gulligt!  Vilken kemi dom där 2 hade tillsammans <3

DAGENS DUKTIGA!
När vi var på väg upp för rulltrappan mötte vi en rullstols bunden kvinna. jag presenterade mig och berättade att jag utbildade mina hundar till terapihundar och frågade om de fick hälsa på henne.  Och hon sa ja att självklart det gick bra!  Alfons hälsade försiktigt och allt gick jätte bra. Förklarade  lite vad terapihund var och vad det innebär. Så stolt över Malfie♥

DAGENS GLADA!
På vägen hem hälsade Tyson och Alfons på 2 människor som var väldigt förtjust i Tyson och en äldre man som satt och kelade med Alfons hela vägen hem och  berömde honom för han var så lugn. Vi hade ett långt samtal om hur hundar kan hjälpa människor i olika situation.  Intressant!

Dagens sorgligaste musik så vacker så man gråter till den <3

Sorglig :(


Må gott MVH
Felicia och de fyrfotade
Felicea
4/1/2012 03:07:52 pm

Gud vad duktiga dom var, bästa var ju lilla pojken man fick nästan en tår i ögat :') dumma pappa!

Reply



Leave a Reply.