Mina händer darrar och jag  känner mig helt chockad . Var ute i lillskogen precis nedanför mig med en flicka på 12 år som kastade boll med Alfons och så var Ice och Tyson kopplade i ett träd så länge. Helt plötsligt så ser jag en lös hund och 2 människor, Alfons springer fram innan jag ens såg att de var där. När jag såg vilken hund det är går jag fram till Tyson och Ice och ställer mig framför. Ropar in Alfons och den ena kvinnan skriker det är lugnt släpp dina hundar! Dom här 2 funkar jätte bra låt dom leka!

Jag säger kan du koppla din hund, hon svarar nej släpp dina hundar låt dom hälsa. Hunden är en svart dominant amstaffblandning vid namn Loke. Alfons blir förvirrad av att alla pratar sedan försöker han gå iväg från hunden för att komma till mig. Men hunden följer efter och försöker leka/dominera. Ice tror att de är lek och skriker lite medan Tyson står tätt bredvid mig och försöker lugna mig och säger inte ett ljud.
Sedan får hunden syn på Tyson och närmar sig med raggen uppe. Jag tar Tyson och Ice tar de bakom mig och känner paniken rinna över. När hunden är ända framme skriker jag kan ni var snälla och ta eran hund. Hon skriker låt dom hälsa. jag bara NEJ! Jag känner att han vilken sekund kan flyga på mig eller dom så jag tar hans sele och håller han. Sedan säger det PANG och han högg sig fast i Tyson hårt! Tyson svarade tillbaka och höll över nacke, han kände att jag hade tappat kontrollen över situationen. Som en reflex kastade jag bort Ice och skriker ,försöker få loss den andra hunden och jag känner att allt börjar mörkna för ögonen. Var nära på att svimma och kastades bakåt. och jag trodde i den stunden att jag skulle förlora Tyson föralltid.

Då kom Manuel från ingenstans tar tag i den andra hunden slänger upp den i luften och kastar bort den och håller kvar i sele på den andra hunden. Den andra hunden står helspänd redo för att flyga på igen och Manuel tar tag i den och säger till. Kvinnan skriker: Släpp min hund låt han vara, han är snäll!

Jag sitter halvt liggandes bredvid Tyson och hör hur Manuel skrika på kvinnan som kommer gåendes 10 meter bort , jag säger till Manuel att lugna ner sig och att han ska ta tag i Tyson. Då kvinnan tog tag i sin egen hund.

Hon säger att det var eran hunds fel hon skriker och pekar på Tyson som ligger bredvid mig. Hon spottade när hon pratade och luktade alkohol.
Hon sa det är ni som sänder ut fel signaler min hund är snäll och har aldrig flugit på någon. Jag bara orkade inte bråka jag bara ja du har rätt o s v. Hon babblar på och Manuel bara mm mm mm.

Innan hon går kommer hennes man och ska hälsa på Tyson jag säger: låt honom vara! Och kvinnan säger: Ja du har juh druckit Pär! och fnissar lite.
Sedan säger hon innan hon går: Om jag hittar något på honom vet du vad jag ska göra då?
- ne? svarar jag
- Jag ska inte göra någonting för det är bara en hund! Så oroa inte dig. Alla amstaffblanding biter på varandra det är bara så dom är!

Jag fick ett litet bett utav den andra hunden i handen men bara en liten skråma. Skakar i hela kroppen och grät när de hade gått och pratade med Manuel som tröstade mig. Tyson har inte en skråma som tur är jag tackar att han fortfarande lever vet inte vad jag skulle gjort  om hade lämnat livet idag  ♥

Fyllemänniskor med hundar som tror på metoden låt dom lösa det själva är ingen bar kombination.

Må gott MVH felicia och de högt älskade 4tassade
5/13/2012 05:57:20 am

Usch vad hemskt! :O Kunde nästan se allt som hände framför mig :( Jag blir förbannat på sådana människor!!! Jag hade sparkat på den hunden ärligt talat och sedan tagit den i nackskinnet och skrikit på ägaren! Usch vad jag hatar sånt folk! Hoppas att Tyson inte tog skada av detta psykiskt. Ha det bra hoppas att det blir bra snart för er igen! :)

Reply



Leave a Reply.