Idag har mina hundar Tyson & Alfons jobbat som monterhundar på Husdjursmässan i  Kista. 
Alfons jobbade i Svenska blå stjärnan montret tillsammans med Maja.  Han skötte sig som vanligt bra & kelade med en massa  människor, la sig ner på golvet och verkligen var avslappnad. Men han var med förra året med och vet rutinerna ganska bra nu.  Populäraste tricket är så klart "tittut"  
Är ganska stolt över hur han har lyckats förändras och utvecklas genom åren.
Från en omplaceringshund till påväg att bli en terapihund! 
Han hade inga problem att lämna mig, han följde med Maja  och gick, är stolt över att han bär huvudet högt, vågar ta ett kliv ut i värden utan att jag måste backa upp hela tiden, utan han har självförtroende och lugnet på samma gång. Han vet hur han skall hantera stressiga situationer. Och vet hur han skall hälsa på människor. 
Han känner liksom av energin. 

Är stolt över hans framsteg & är 100 på han kommer  bli en fantastisk terapihund när han tagit examen.  Så tacksam över att få ha honom hos mig. 

Här kommer lite bilder som Maja tog: 

Tyson 
Det var premiär för honom att jobba i monter på riktigt med 100% fokus på arbetet och med krav på sig. 
Vi jobbade i montret vimeddjur.  Gå gärna in och titta på hemsidan, en väldigt rolig  sida för alla oss som älskar djur!  Tyson var lite för glad i början och ville gärna hoppa upp i knäet, men inget beteende som vi vill ha när han jobbar som terapihund,  så  då tog jag ner honom.  Han lärde sig rätt snabbt att vi hälsar på marknivå. Hälsade på barn, vuxna & även en liten chihuahuamix Alma på 10 månader.  Som han busade en hel del med, han var väldigt duktig i kroppspråket.  Vände bort huvudet, la sig ner till hennes nivå,  la sig på rygg, pussades.  
Hennes ägare berättade att hon kunde vara lite blyg & försiktig med nya hundar.  
Men hon vågade till o med busa med Ty, såg såp himla sött ut när de  lekte.  
Stolt över hur Ty betedde sig i kroppsspråket och var väldigt försiktig & artig. 

Träffade även en annan tik Zelda som han fick säg en tillsägelse från, då lyssnade han även direkt och lät henne vara.  Skönt att han är lyhörd.  Han är lite rolig, han tror att alla älskar han hundar & människor. 
Är glad över att han är så social & framåt o verkligen vågar ta för sig. 
Han var lugn när vi mötte kanin i koppel, kor,grisar & alla andra djur.  

Han delade ut lite visitkort till vimeddjur i korgen, så gick vi runt till olika människor. Kan berätta att det var väldigt populärt, många som stannade  klappade o ställde frågor. Stolt över hur han betedde sig och var mycket mer mogen än  vad jag förvänta mig. han har verkligen utvecklats <3
Med andra ord har varit en helt fantastisk dag. 

Bjuder på video när han busar: 

Men sedan kommer vi hem till till ett tredje mirakel!

Ice har varit ensam & lugn hemma, han har bara legat & sovit när  jag, ty & Alf jobba. 
HAN HAR VARIT LUGN!  Ja jag känner mig så otroligt stolt över honom, han börjar äntligen växa upp på riktigt!  
Väldigt stolt matte här!  Så jag & Ajsen begav oss ut i skogen busade och hade matte+Ajs time och bara var allmänt störda.  Tänk vad glad man kan bli  av ett  stort framsteg! 
När vi var inomhus så  hade jag så otroligt ont i huvudet, men tror Ajs kände av det för han var lugnare än vanligt och låg ner och tog det lugnt när vi var på besök hemma hos svärmor.  Han var tyst sa inget.  

Berömde honom genom att träna tricket "ryggen"
Och så fick han gå lös hela vägen hem & busa med Alfie <3 
Tänk att han utvecklas så mycket min fina ADHD hund <3
så idag kan det nog inte bli en bättre dag!  Ja  förutom om huvudvärken kunde försvinna.  
Vi bjuder på en film: 



Leave a Reply.