Jag vet inte hur jag ska  börja och skriva, kan  säga så här den här dagen är nog den bästa dagen på hela året. 
Så Glad & Lycklig så jag inte vet var jag ska ta vägen. Men börjar från början med att berätta:

05:30 Vaknade jag av mig själv, ingen av hundarna ville vakna. 

9:00  Hämtade  snälla Sofia upp mig med bil packade in all packning & alla 3 hundar + Sofias egna Hund Kyo (jackrussel som redan var i bilen. Och mot Husdjursmässan i Kista.

Hur var Ty? 

Tyson var trött  ville knappt gå upp på morgonen, då han hade jobbat hela dagen igår.  
Men när vi väl var på plats, så intog han sin position som kelhund för alla. 
Han har verkligen utvecklats, idag hoppade han kanske på max 3 pers (ofta människor han kände)  Men  belönade när han stod på marken.  Tänk att en hund kan utvecklas så snabbt!  Så sjukt imponerad av Ty. 
Han är en sån bra förebild, lugn i sinnet och alltid så himla glad. 
Alla människor är bra människor enligt Ty. Barnen myste med honom, klappa  svansen och fick ge honom godis. 
Vissa provade även att göra lite trick med honom. 
Populäraste tricket idag var "städa"  då plockade han pengar, ljus,lepsyl och andra föremål in i korgen. 

Fick även förfrågan om han var en "kamphund"  Jag höll mig lugn och svarade lugnt på frågan. 
"finns ingen ras som heter kamphund, en hund blir vad man gör den till sedan har alla hundar olika ursprung" 
Är man glad & trevlig så smittar de av sig på människor. Det gäller att gå ut med information. 
Många som var lite försiktiga med att klappa just honom, men som till sist våga klappa honom, när vi visade lite trick och jag berättade  hur han var. Glad att vi lyckats förändra åsikter. 
Han gosade med alla även veterinären.  Och

Han fick även lite massage och visade sig att han inte hade så mycket spänningar i kroppen mest  i baklåren.  
Träffade en amstaff/rottis som Ty  blev lite kär i och skrek sitt ljud. Japp han tyckte nog hon var en riktig pingla!  
får se om jag lyckas få bild imorgon!

Premiär för min ADHD hund ICE

Med mycket övertalande från vänner men speciellt från Sofia som så snällt ställde upp som backupp plan ifall det skulle bli för mycket för honom.  Så tog jag med honom. Och OM jag är glad att jag gjorde det!? 
Han har utvecklats och verkligen växt upp, haft en del stressmoment för honom då han lätt  går upp i varv men idag, har han varit helt fantastisk!  

Började med att Sofia tog honom & bara gick runt i miljön, så han fick nosa och gå ner i varv.  Han gick  tränade lite fot,  han pep knappt någonting alls. Mest när det kom plötsliga människor mot honom som skulle hälsa. Men då la Sofia honom ner när de skulle hälsa. Hon sa att han var lätt att ta kontakt , hon hade även tittat på agility oh då hade han legat ner. 

När han hade kommit ner i varv först då fick han komma in i Montret på Riktigt!  
Han var lite hög i energi, men man måste få ge honom en chans och de gjorde jag. 
Han var helt magisk!  Visst hade han lite hög energi i början.  
Men vi visade upp lite trick så som städa, rygg, famn. 
Många människor kom och ställde sig omkring och kollade på oss när vi var klara så applåderade de.  
Tror Ice var den som verkligen älskade att stå i centrum efter vår uppvisning fick man klappa honom. 
Fick hjälpa honom på traven att lägga sig ner genom att han fick korv från min hand när alla klappade så fokusen låg på mig och inte barnen.

Men Ja han verkligen njöt av att få vara i centrum. Hade honom dessutom LÖS!  Han hade fokus på mig & ignorerade andra hundar, kanin som även fanns på plats och alla runt omkring. Han valde mig framför allt. Den känslan är obeskrivlig.   

Så himla glad över att vi kommer framåt. Han är underbar , trots att han har så mycket energi, men han orkar så mycket och han gör det helhjärtat.  Lycklig matte, för SOM vi har KÄMPAT för att nå dit vi är idag.  
Resan är lång men det är det värt <3 Nu kan det bara bli bättre & bättre!

(Tyvärr hann man inte med att ta så mycket bilder filmer, men kanske imorgon)

HUR VAR ALFONS?

Han sköter sig så duktigt som han alltid gör, han är van monterhund sedan tidigare. 
Maja hade med Alfons i Svenska blå stjärnan montret där hon även hade sin hund Karma.  
Anledningen till att inte skriva så mycket om honom är att han är som han alltid är, lugn,harmonisk och trygg. 
Perfekt lärare till en lärjunge. 

Vill säga ett stort tack till Vimeddjur.se för ni ger mig  möjligheten att få praktisera med mina hundar.  Har lärt känna nya underbara människor.  Skrattat så jag fått ont i magen.  Nu är jag lagom mörbultad och ska samla krafterna för sista dagen imorgon. 

för att se fler bilder och läsa lite kolla in här:
Kattfamiljen

Leia & jag, blev lite kära <3




Leave a Reply.