Kändes lite sorgligt att det var sista dagen på Husdjursmässan, man har kommit in i rutin att vara där, underbar atmosfär och underbara människor. Mycket skratt och många olika djursorter.  Har lärt känna en hel del nya människor och även  fått en helt ny syn på Ajsen.  

9:20 Sofia kom och hämtade mig och packade in alla 3 hundar, plus  bur, korg,väska  ja  allt.  Plus Sofias egna hund Kyo (jack russel) som var i bilen.

Måste erkänna att jag aldrig varit mer stolt över mina 3 älsklingar,  som har presterat på topp trots stökig miljö, olika djurdofter, hög ljudnivå &  mycket distraktioner. Tackar vimeddjur.se och  doctrivet för underbart samarbete.  Kan absolut rekommendera den veterinär kliniken . Underbara människor!  Kika in på Vimeddjur.  Rolig och intressant sida för alla oss som gillar djur!  Vill tacka Svenska blå stjärnan, för att Alfons fick jobba i ert monter

Sedan vill jag tacka Sofia för du hjälpte mig med hundarna & Therese för att du fotograferade <3
Fotograf: Therese Hybner

ALFONS 

Han fick vara hos Svenska blå stjärnan, Var lite roligt när jag hörde något :  ALFONS,  Alfons kom som en liten raket. Själv försökte jag komma ihåg var jag hade sett kvinnan som sa Alfons namn.  Då s hon:  Jag känner inte dig men jag känner din hund Alfons. 

Han fick jobba som monterhund åt dom , då de inte hade någon hund där.  Tänkte de kunde vara bra träning att vara med andra människor som han inte känner.  Han skötte sig toppen,  hälsade fint på alla människor och låg ner och vilade sig. han var lite trött men höll humöret uppe och alltid glad för när de kom nya människor.  
Han var lugn o trygg, även fats jag inte var med duktiga Alf!

Kommentaren från dom:  Den perfekta monterhunden 
Det värmde mitt hjärta att han har utvecklats så mycket som han gjort. <3

Tyson

Han var trött idag efter de senaste dagarna, men otroligt glad att få jobba.  Många barn som hälsade på honom  och  han hoppade inte utan stod med alla 4 tassar i marken . YES framsteg!  
Sedan så fick Heidi  passa honom mycket, han fick jobba med andra människor o prova på.  
Han gick fint i koppel och skötte sig. Blev otroligt glad när han såg iller eller kanin.  
Ormar tycker han också var intressanta. Medan hästar, kor , grisar brydde han sig inte så mycket om.  
Råttor dock verkade vara hans favoriter. 

Sedan så tog Sofia  ut honom så han fick paus i 2 timmar, då sprang han lite i skogen och sedan så sov han i bilen. Totalt trött! Men när han kom tillbaka var han pigg o glad.  
Dessutom den bästa nyheten är att han & hans förra detta bästa kompis Kyo nu kan umgås tillsammans  igen.
Stolt över honom, han har blivit så mycket mognare och klarar av stressiga miljöer.  
Han passar som monterhund, trodde han skulle vara mer pipigare men verkligen visat mig en helt ny sida av Ty!
Här är en bild på  tiken han blev lite smått förälskad i Bromma:
(Fotograf ägaren Kent)

NAJSEN

Najsen var som alltid pigg o galen att få börja jobba. Men för att han inte skulle vara för på allt för hög energinivå. Så tränade Sofia agility med honom 1 timme på morgonen.  Sedan fick han komma in på mässan, han behövde inte gå runt och nosa eller känna av miljön först. Utan  det var som att han visste var han skulle vara.  

Han var väldigt peppad, som han alltid är men tycker det verkar som han visste vad han skulle göra och hur han skulle bete sig.  Vi  körde som så att vi hade lite freestyle uppvisning som vi körde ganska många gånger. Då det blev mycket populärt och var många som ville se det.  

Sedan hände något MAGISKT!

1. Hittade ett nytt sätt för Ice att kunna ligga stilla och slappna av. Genom att han fick koncentrera sig på något.  Då han lätt reagerar på beröring och blir så glad & går igång på det när tex människor ska klappa med honom & prata gullröst med honom. Så jag gjorde som så att han fick godis på nosen att koncentrera sig på.  Då låg han blixtstilla plus att alla kunde klappa honom samtidigt och han hade full fokus på mig & godisbiten.  Så himla glad att vi har kommit på en lösning.

Veterinärens ord: Han är som han är!  haha blev så glad när jag hörde de orden. För de är han verkligen. "one of a kind"  Men han är en otroligt rolig hund som alltid är glad & väldig ivrig. Han vill få jobba då blir han lugn och koncentrerar sig på sin uppgift. Vterinären tycker inte han var stressad utan bara ivrig att få jobba.  

Men han kunde ligga ner och faktiskt slappna av i buren då han hade pauser. Men han har mycket uthållighet och vilja att få jobba & vara med.  Men att han kunde lägga sig & sova i buren på husdjursmässan är helt enkelt FANTASTISKT!  För som vi har jobbat för att komma dit vi är idag!

2: Är att han har lärt sig ett helt nytt trick jag tänkte jag testar och ser om han klarar det och vips det gjorde han!
Det var att han skulle sitta fint och hålla i sin lilla nalle. Blev ett väldigt populärt trick från alla.  Många som skrattade.  Han underhöll helt enkelt med sin clownatityd som han alltid har.  
Men stolt över att han skött hela situationen så bra för att vara Ajs. 
Han växer helt enkelt upp! ;)

Fotograf Therese Hybner
1/8/2014 01:32:42 am

Men guuuud så söt bild med nallen! :D

Reply
1/8/2014 01:39:56 am

Vad fina ni är ! :)

Reply
1/8/2014 02:22:31 am

Vilka fina och duktiga hundar du har! :)

Reply
1/8/2014 02:29:38 am

Så kul att se dina hundar tillsammans igen. Vi saknar Icen...lilla roliga hunden. Så full av gos.. Ge honom en gosig kram från oss här på Aussiekullen

Reply



Leave a Reply.