Jag  har inte riktigt förstått att Ice redan är 11 månader! Tiden har gått fort! 
Men samtidigt känns  det rätt skönt att han börjar växa till sig och mogna till sig.
Han har blivit mycket mer mognare på olika sätt och vis som
- Att han klarar av att slappna av ännu bättre,  (passivitet)
- Han äter mycket saktare
- Han hoppar inte lika mycket på andra människor utan hälsar från marknivå.
- Han tröttnar snabbare på att leka med hundar som leker hårt
- Orkar träna  längre stunder

Saker han inte gör:
- Han känner inte av löptikar än och lekte med en tik som löpte igår.
- Han försöker inte dominera andra hundar
- Han lyfter inte på benet än

Just nu har han börjat komma in i "VUFF-perioden" Som innebär att han har börjat skälla i luften när det går förbi en människa eller när han tror han ser något som inte finns. med andra ord spökperioden. Men säger jag till honom så slutar han direkt. Så  det är en period vi ska ta oss igenom tillsammans sida vid sida.

Dagen har varit bra förutom att jag har haft huvudvärk,hosta och förkyld!  Alfons och Ice fick följa med till jobbet medan Tyson fick vara hemma och vila sin tass då han har en spricka i trampdynan. På jobbet trimmade jag 1 shitzublandning . Så himla skönt att rensa tankarna genom att trimma!  Härlig promenad på jobbet blev det också då det fanns gott om folk! :) Efter jobbet gick jag och Felicia och fotograferade hundarna i skogen bland blommor.
Achilles (amstaff) var inte så pepp  på att fotograferas utan ville mer leka. Men vi lyckades ändå ta  några snygga bilder på honom! 

För övrigt:  Handlat mat och ska äta bakpotatis nu. 
Ha en underbar Torsdag!
MVH Felicia och de fyrtassade
Bilderna fotade av mig och Felicia Börjesson
Felicea
4/20/2012 01:08:47 am

Lilla Ice så galet att våra killar är snart ett år! <3
Han har mognat väldigt mycket på den korta tiden jag har känt honom (:
märks att du gillar att trimma haha jag försökte prata med dig men du hörde ju ingenting ;) tack för igår eller hur jag ska säga det eftersom jag är en dag försenad ;)

Reply
Elina
4/23/2012 02:44:20 am

Ljuvliga bilder !!!!! :D

Reply



Leave a Reply.