På väg till jobbet spydde Ice  2 gånger och hade diarré, han var lugnare än vanligt ( som en normal hund).
Han har i alla fall vilat på jobbet och varit otroligt lugn sovit mesta dels av tiden.
Felicia och jag har haft en trevlig dag på jobbet även fast hundarna var lite jobbiga idag pga löptikar.
Städat och fixat snyggt och rent på jobbet som vanligt! 
Lunch blev det pizza mm vad gott, regnade utomhus så då får man faktiskt äta pizza!
Vi hade en härlig eftermiddag, jag var kamerakvinna och Felicia tränade in nya trick med Alfons
- Att apportera skor , när skorna sitter på fötterna
- Apportera strumpor när de sitter på foten
- Dra av en tröja när den sitter på, genom att dra i ena änden av armen.
- Apportera en jacka när den hänger på en krok genom att ställa sig på två ben och ta av jackan med munnen.
- Träna att hålla sig lugn när Felicia är galen, högljudd, viftar med händer och huvud
- Ha olika onaturliga kläder på sig och ändå kunna stå still, medans hon fixar med ben,huvud och kroppen
- Kasta läskburkar i soptunnan

Jätte kul att se dom arbeta tillsammans. Alfons älskar verkligen att arbeta och tycker om att träna med Felicia.
Även Ice tränade med Felicia:
- Lämna saker från henne till mig och tvärtom. 
-Pippi
-Fågel
- Backa
- Sitt
- Sitt fint och skifta till upp
-Ta svansen! NYTT

När jag kom hem så gick jag ut med Tyson och tränade med frisbee och nu har han lärt sig ett nytt kommando:
-Runt (Då han går runt mig)
Han var jätte glad och på topp idag!  Folk gick förbi och ahn hade full fokus på mig! En hund gick förbi och han skötte sig perfekt! stolt över min kille ♥
Må gott MVH Felicia och de fyrtassade
Felicea
4/12/2012 06:34:17 am

Bästa killarna, du har så underbara hundar så det går ju bara att älska dom <3 Jag älskar verkligen att träna med Alfons han är så himlans rolig att jobba med, han testar alltid så roliga saker. Ice är ju dock lite snabb så jag inte riktigt hänger med alla gånger men jag börjar lära mig att arbeta med honom också(: Tack för idag den var riktigt mysig och roligt fast den där idiot bruden skrev..IGEN! aja vi får kasta en hamburgare på henne eller något om hon fortsätter! puss och kram lever banan <3

Reply



Leave a Reply.