Idag träffade jag Matilda (ägare till fidel) & Fidel. För att träna vårt 4:de tillfälle med olika valpövningar. Jätte skoj att träna Fidel. han är uppmärksam & har fokus när han tränar. Man känner sig säkrare & säkrar på uppgifterna man ska lära ut.  Känns lite spännande när jag är klar med hundinstruktörsutbildningen så kan jag hålla egna valpkurser. Tack Matilda för jag får träna med Fidel. 

Senare på dagen kom jag tillbaka, denna gång med knäppgöken Ice,  måste faktiskt säga att jag är stolt över mig själv. jag somnade på bussen dit medans Ice satt & pep.  När Ice & Fidel träffades var de hur glada som helst. 
Ice skötte sig bättre än vad jag hade förväntat, han rusade inte bakom Fidel, eller brottades hårt.  De lekte mer piett & sprang efter varandra & försökte ta det andra föremålet den andra hade.  Fidel blev lite frustrerad då han inte hann ifatt Ice & pep lite. Ice är en sån retsticka, kan berätta när han var liten pep han för att han inte hann ifatt Tyson & Alfons!  Men idag såg jag evrkligen att Ice hade växt mentalt, han var duktig & ignorerade Fidel när han försökte brotta med honom när de gick i koppel. Ice har fått bättre tålamod & har tydligt kroppsspråk.
Var en härlig dag, i en härlig miljö, ja visst det har regnat hela dagen men lite regn skadar ingen :) 

Tyson har mest myst inomhus hela dagen, han ville inte gå ut långrundor i dag i regn, är inte hans stil. Så Tyson & Alfons har myst med husse

Bjuder på lite bilder 
Må gott F 



Leave a Reply.