Jag tror Ice har kommit in i en ny trotsålders period 20 månader gammal nu. Han kommer inte lika snabbt på inkallningarna &  ignorerar  kommando som han anser är  onödiga tex ligg på tåget.  Eller så utför han kommandot &  förväntar sig att  han skall få godis annars reser han sig upp igen.  När han får en tillsägelse  att lägga sig ner  då skriker han om han inte får som han vill. Passivitets träningen har dock gått framåt idag på hemresan  pep han ingenting verken på tåget eller bussen.  Men jag säger TÅLAMOD! både han måste lära sig tålamod & jag med.  

Han är aldrig trött, hur är det fysiskt möjligt?!
Men vi ska ta oss igenom denna period, inget är omöjligt & det gäller att kämpa sig igenom. Är glad över de framsteg vi gjort & är säker på att vi kommer kunna  göra fler framsteg.

Idag har jag varit med Tiffany & hennes vita hedershunds valp Curre & Tilda (Blandras)
Jag hade Alfons &  Ice med mig. Vi var ute & promenerade sammanlagt 2,5 timme.
Var faktiskt riktigt skönt, inga människor, inga hundar. Lugnt & skönt.
Ice var mega jobbig skulle vara i centrum hela tiden & ville leka med lilla Tilda på 12 år men hon ville ej leka med honom. Men vad ska man säga Ice är Ice.

Ty har vilodag idag då han tränade igår men blir nog massa kel & bus med honom ♥
Han vill juh inte ut i de blöta :P

 
1/31/2013 07:05:05 pm

Åh.. trotsåldern.. gissar på att Billy snart kommer in i den också. Ser inte fram emot det!
Skönt att passivitetsträningen går framåt i alla fall =)

Reply
2/1/2013 11:14:09 pm

Det kan säkert vara så att han är i trotsåldern. Det är bara att ta sig igenom det. Aussie mognar sent, min hane är 3 år och det är inte försen nu han lyssnar klokt och har landat med fötterna på jorden :)

Reply



Leave a Reply.