Jag och Alfons var på ålderdoms praktik på vårt favoritställe.
Både jag och Alfons var glada och taggade dock  gillade ingen av oss att gå i regnet  som piskade i ögonen.
Vi var vi på 2 olika avdelningar, hälsade på en gammal avdelning som vi var mycket på innan med dementa. 
De var glada att vi kom och klappade en massa på honom.  Sedan den andra våningen vi var på var dementa och sedan fanns även Parkinson boende.  Sedan såg jag även att vi var med på deras tavla  där de visade  för besökare  vad  boendet gör för sina boende.  Där var vi på skylten oh blev så glad i hjärtat. Känner mig stolt över vad jag och mina hundar har lyckats  åstadkomma ♥

Han arbetsuppgifter:
- Kela med de äldre och hålla sällskap
- Få de äldre  att  röra på sina muskler när det t.ex. kastar en leksak till honom, och även få det att prata mer.
- Kunna stå stilla på ett och samma ställe en lång tid
- Kunna tåla om de  skriker eller råkar ta på honom vid känsliga ställen som ögon,tassar m.m
- Kunna hålla sig lugn i stökiga situationer och miljöer

Efter vi varit på ålderdomshemmet  begav vi oss hemåt. Han öppnade dörrarna genom att trycka på dörrknapparna så dörrarna öppnar sig.  Och så fick han självklart bära sitt eget koppel hem.  Vi hittade även en fotboll som Alfons blev jätte glad i.  Vi busade hela vägen till bussen som vi missade men det gjorde inte så mycket då vi spelade lite fotboll ännu mer.  oh på vägen hem såg jag min drömbil en rosa bil! så snygg!

Hemma  så lämnade jag Alfons och gick ut med Tyson och Ice.  Kastade  pinne och  tränade  repetition av gamla kommando som "Boom" då de  ska hoppa upp i luften,  körde platsliggning och tränade dom en och en åt gången. 
Diskuterade även med  en hundmänniska som hade en hund som hade flugit på en annan hund och nu frågade de om jag tyckte att de skulle avla på den här hunden?!  Jag sa absolut inte! 

Tyson fick även bada senare på kvällen medans Ice  tränade passivitet som  var extremt jobbigt idag då han har myror i hela kroppen.  Men till sist  låg han ner och gnydde och gav mig dödsblicken. "dumma,dumma matte"
Tyson var totalt överlycklig och njöt av livet.

Dagens låt

Må gott MVH
Felicia och de högt älskade  4tassade ♥




Leave a Reply.