(Foxi ägs utav kennel Zantana)

7:30 vaknade jag  men låg och drog mig till 8.

Sedan gick jag ut med Tyson och ice som var morgontrötta och sedan somnade om när vi kom in.
Ja och Alfons gjorde oss redo  inför praktiken på ålderdomshemmet.
På väg mot  praktiken på  busshållplatsen. Mötte vi en kvinna och hennes dotter på ca 10år.
Dom kelade med Alfons och  vi stod ett tag och pratade om terapihund och om deras hund de hade, en foxterrier blanding. Sedan var det bara dottern som skulle åka på bussen.
Hon tränade med Alfons, han fick göra tass,apportering av pengar och hennes mobiltelefon.
Sedan sa hon till Alfons:
- Du är den mest väluppfostrade och världens bästa hund i hela världen.
och så pussade hon honom och gav honom en kram

Det gjorde mig varm i hela kroppen och jag blev så glad oh få höra det.  Är stolt över  Alfons , den individen han har utvecklats till. Vi har tagit oss igenom en svår väg tillsammans. Jag är glad att han kan skänka andra den glädjen och stöd. 

10:00 Var vi på Praktikplatsen, ett demensboende. Idag var första gången vi var där. 
Alfons visste direkt att det var arbeta och var  lugn,samlad och hälsade  på de äldre försiktigt.
Han tog ögonkontakt med dom innan han kom fram till dom.  Han läste av kroppsspråket  tydligt på de äldre. 
Var även en av de äldre som skrek och fick ett litet utbrott då kom Alfons och satte sig bredvid henne och hon lugnade ner sig och klappade på Alfons. Vi visade  även lite freestyle till gammaldags musik.
Det var väldigt uppskattat och de skrattade och log.
Älskar att se glädjen vi ger dom och man ser i ögonen att  de ger så mycket!
Var även en äldre dam som fick träna med Alfons genom att hon tappade  sin väska och Alfons tog upp den till henne. Sedan kastade hon Alfons leksak som han hämtade till henne.

Men det som jag blev mest imponerad idag  var när vi skulle väcka en äldre dam som hade väntat och sett fram emot att Alfons skulle komma och  råkat somna. Sa till Alfons att hälsa, då la han huvudet bredvid henne och buffrade försiktigt på hennes arm och tog huvudet under hennes armbåge och nosade försiktigt på hennes hand.
Personalen blev imponerad av honom och berömde att han var så lugn och försiktig. 
Stolt matte här ♥

11:00  Begav jag mig hemåt och tackade för mig, mötte min pojkvän som hade med sig Ice  till mig. 
Sedan åkte jag till kennel Zantana som ligger på andra sidan staden.  Där jag passade hundar, städade ,tvättade ,rastade,  utfodrade med mat, tränade hund och kelade massvis.  Var underbart att få träffa  gamla bekanta hundar men även bli bekant med nya hundar.  Regnade och sedan kom det sol och så höll det på hela dagen.  Hundarna blev smutsiga men var lyckliga!

På väg hem: Ice betedde sig jätte illa!  Han skrek så alla på tåget tittade på mig. Och Alfons låg ner och sov och var duktig. Ice  är så pinsam skriker när han inte får som han vill! envis och smart!

22:00  Var jag hemma,  och då var jag slut i hela kroppen! Juste  glömde berätta att jag hade min första fästing i morse, har aldrig haft en fästing under mina hela 21 år!  Jag hoppas bara inte jag blir  riktigt sjuk nu  TBT  eller vad det heter? :/ Är lite orolig! Sedan har jag jätte ont  i kroppen när jag andas tror jag är stressad och behöver ny asma medicin.  :/ 

Juste Tyson har varit med min pojkvän och även med hans bror under dagen.
DAGENS LÅT

Må gott en utmattade Felicia och de högt älskade fyrtassade <3
Avslutar med en bild  från en  gammal tid ur mitt liv men även en utav det bästa ,saknar den tiden och saknar dig Tova <3
5/12/2012 09:38:35 am

Ni är så duktiga du och 'Anton', riktiga stjärnor! :) Grattis! <3

Reply
Felicea
5/13/2012 12:11:46 am

Bästa alfons vad roligt att läsa om eran dag, det låter helt underbar! <3

Reply



Leave a Reply.