Stackars Alfie som var dålig i magen och dumma matte som inte fatta något alls! Han försökte säga till mig typ 4 gånger att han ville gå ut, jag var inte helt vaken så  jag sa åt honom att gå och lägga sig.  Så han råkade göra nummer  2  inne.  och Alfie har ALDRIG  gjort något inomhus.
Efteråt skämdes han verkligen och var jätte ledsen och jag kände mig så himla dum som inte hade vaknat.
Sedan gick vi ut då  bajsade han 4 gånger stackaren :/

Men hur som helst så var han piggare senare, så  vi åkte till Ålderdomshemmet.
Där vi var på en ny avdelning  2.an. Personalen var jätte trevlig och även de äldre som bodde där.
Vi satt och pratade länge och Alfie gick lös runt till alla och hälsade. Han var super duktig och lycklig.
Han la automatiskt huvudet i knäet när han hälsade och skulle vara de nära. Han hittade en äldre dam som han verkligen gillade och som gillade honom. Hon kastade en penna och "Anton" hämtade pennan och hon gav honom godis. De tyckte verkligen de var kul att träna med honom.

Fikade gjorde vi också, jag fick morots kaka med vaniljsås och te och solens strålar lyste upp rummet.. Vi satt och pratade om var de kom från och om matlagning.  Trivdes verkligen i deras sällskap och de var verkligen glada över att jag och"Anton" var där. Personalen ville att vi skulle vara på den här avdelning varje helg. Kändes jätte kul att vi var så uppskattade.

Senare så visade vi lite trick som slalom,tittut,mellan,runt och spinn och alla applådera och skrattade. Kul att vi kunde underhålla dom. Efter 2 timmar när alla gick och la sig begav vi oss hem och tackade för oss. Så 'är nöjd med praktiken och stolt över "Anton". han fick bada lite på vägen hem och han av glad då det var väldigt varmt.

Direkt när jag kom hem så  berätta min kille Manuel att Kelly hade ringt så ringde upp henne. Och vi bestämde att träffas utomhus med en utav hennes kompis.  Tog med mig kameran för att fotografera dom och hundarna.  vi gick till fontänen så att hundarna kunde få svalka sig i vattnet.  Sedan gick vi och fotade på ängarna och på berget.
Så en härlig eftermiddag med  hundbus,och fotografering.  med vackert väder :)

ICE HALT -_-
Jaha då är det Ice´s tur att bli halt han har fått samma som tyson trampdynan skuren så  blir vila några dagar framåt. Stackare <3

Vill även skicka styrkekramar till Achilles som är dålig med sin lilla tå och hans matte  Felicia ♥ 
Dagens låt

Må gott MVH Felicia och de fyrtassade
5/6/2012 06:10:14 pm

Åh vad roligt ni verkar ha det där på hemmet. Skulle vara kul att få göra sånt någon gång. Kan du inte berätta hur du gjorde för att komma dit. Berätta kanska varför du vill detta? Kram och ha en bra dag

Reply



Leave a Reply.