Fy vad Alfons är en häftig hund! Han är stenlugn med de äldre människor som är dementa och personalen. Han låter dom trycka sina huvud mot hans, klappa honom överallt. Han blev snabbt en favorit hos de äldre. Vi visade lite trick tittut som de skrattade åt, och be tyckte dom var så himla sött. Apporterade lite saker. Och sedan när jag hade frågesport med de äldre låg Alfons under bordet. Men kom direkt när någon ropade hans namn.
Hans arbetsnamn har nu blivit Anton :)

Han kände på sig vilka han skulle vara extra försiktiga med och andra som han kunde vara lite mer framåt med. Så sjukt stolt över honom. Älskar verkligen min praktikplats. Trevlig personal och de som bor där.
När man kommer dit känns det som tiden stannar gammal dansbands musik, och sedan frågar de om och om igen men gud så gulliga dom är!
Lite te och kakor och så behöver man aldrig vara oroade över att samtalsämnet dör slut för då frågar man bara samma sak igen :)

Skulle kunna tänka mig att jobba på äldreboende väldigt givande jobb.
Men ja min älskade Alfons är så duktig ♥

MVH Felicia och de fyrtassade
4/22/2012 04:19:12 am

Åhh vad häftigt :D Grattis och lycka till

Reply
Felicia
4/22/2012 04:19:51 am

Tack så mycket :)

Reply
4/22/2012 09:16:56 pm

Vilken supersöt vovve och vilken härlig bild. Minen liknar min vovve lite grann ;)
Roligt att få ha med hunden på arbetet och att den är delaktig!

Reply
4/23/2012 05:07:10 am

Duktiga ni är! Vilken fin video blogg :) ♥
Massa kramar!

Reply



Leave a Reply.