Ice har skött sig bra varit lite pipig men för det mesta dels tyst, låg och sov mitt på golvet under bordet när jag spelade kortspel "stop" med en äldre dam som bodde på ålderhemmet, Dom som bodde på den avdelningen jag var på var dementa. Och glömde rätt snabbt och frågade samma saker om och om igen. Tex som den här damen hon frågade vad Ice hette och hon hörde rätt dåligt så Ice nya jobbar namn är AJI Men  som sagt vi var lika trevliga även efter  35:e gången hon frågade :) 

Vi lyssnade på dansbandsmusik och tränade mestadels passivitet. Alla var super trevliga mot oss. Och de gick super när de hälsade på Ice, han var glad och lite sprallig men ändå ganska lugn.Fikade med kakor och te då den här damen konstaterade att jag inte hade fått någon fika än? 
Så ja jag fikade så hon blev nöjd.,

Var där sammanlagt i 2 timmar. Och efteråt var jag helt slut då det bara flög runt siffror i huvudet på mig efter 1 timmes kortspel!

MVH Felicia och de fyrtassade
4/22/2012 04:20:19 am

Roligt, är det samma hem du varit på?

Reply
Felicia
4/22/2012 04:22:08 am

Det är första gången för Ice på ålderdomshem. Men var där på besök innan på intervju för praktik :)

Reply



Leave a Reply.