Vaknade tidigt på morgonen! Då jag badade och fönade olika dv.schnauzrar som skulle med på utställningen. Var jätte trött kändes som det var på tok för tidigt på morgonen för mig, kroppen jobbade men ögonen sov nästan.
När  vi väl var klara med alla så hämtade vi alla hundar och packade in 8 dv schnauzrar och Ice och begav oss mot Västerås.

7.00 var vi framme vi hade gått om tid på oss att packa in alla burar, hundar och saker.

9:00  Då gick jag in i ringen med Ice,  han var rätt duktig för han hoppade inget alls utan travade faktiskt! Stolt över honom. Kan säga att han var minst i hans klass. Tävlade mot 2 hanar som var bra mycket mer valpälsade än han.
Hans omdöme blev så här:

Välformat hund, bra öron. Tillräcklig men lite tunn hals. Bra prepositioner. Bra kropp för ålder.
Bra steg från sidan. lite stel fram. Bra pälsanlag

Haha jag blev så sur vi fick "verry good"  Och hamnade 3:a av 3 hanar.  Haha jag vet dålig förlorare! Så ja jag var lite sådär irriterad och arg men inte på Ice  för han skötte sig utmärkt. Han var så glad att få jobba tillsammans med mig och var hela tiden glad men säg när är Ice ledsen?  Senare så frågade en dam en av de bekanta som jag var med om vi kunde ställa hennes ena dv.schnauzer tik peppar och salt.  Jag blev rätt glad och peppad av att ställa just den här rasen då jag inte ställt på jätte länge.  Jag borstade och fixade henne. När vi gick in i ringen fick vi Excellent med ck och blev 2.ra bästa tik :)   Jag blev ändå rätt nöjd.  den här tiken var väldigt lugn och trygg i sig själv så man fick peppa henne. Men  jätte skoj att ställa faktiskt! :D Som Tack för att jag ställde fick jag 200kr och en stickad tröja! :)

Sedan gick jag och shoppade lite saker köpte bland annat en helt ny rosa frisbee!  Löve it! 
När vi sedan åkte hem till kenneln som jag samåkte med åt vi middag och sedan var jag helt slut. Såg 2 skräckfilmer medans Ice bara jaha vad ska vi göra nu?!  jag bara VILA! XD 
Men han la sig ner och vilade lite halvt uttråkad! :)
Somnade gott!

Alfons dag- Busat med Felicia och busat med Achilles och haft det toppen
Tyson- sovit till halv 11  på dagen och sen busat med sin fotboll han fick av Kelly och haft skoj!
MVH Felicia och de fyrtassade

Felicea
4/29/2012 05:36:12 pm

Bästa Ice ! <3
Mysig dag jag älskar tanten hahahha så sööööt !

Reply
4/30/2012 02:55:16 am

Sv - man kan i princip inte lita på några hundar, Benji har aldrig gjort något innan, han har blivit biten själv utan att ge gensvar, fanns inga tecken på det här alls. Så man kan inte lita på någon levande individ oavsett "ras" och "art".

Reply



Leave a Reply.