Jag ville inte vakna idag var så himlas trött! 
När jag träffade Felicia så var hon lika trött som jag! Men  våra AD+HD  Var inte trötta! 
Släppte dom på fotbollsplanen och dom sprang höger-vänster- fram- bakåt ja överallt! 
Alfons fick vara med oss under tiden så han slapp skitungarna! :P

På jobbet var det full rulle mycket att göra tur att Felicia var där!  :P
Achilles tränade passivitet och oj så synd det var om Achilles han gick runt och försökte få alla att leka men nepp ingen fick leka med honom!  Men efter ett tag la han sig ner och faktiskt vilade!  Duktig han är!
Ice och Alfie tagit det lugnt idag och vilat på jobbet.
Tyson hemma då han måste vila sin tass!  Men han var ute på morgonen med min kille.

Slutat jobba:  Då gick jag, Felicia, Achilles,Ice och Alfons till skogen i regnet.  Släppte lös busungarna så de fick springa av sig sin energi.  Dragkamp med pinne och jagaleken. Alfie fick också vara lös ett tag och busa med pinne han var väldigt happy! Försökte få några vårbilder sen men svårt när söta lilla Achilles inte ville sitta stilla+ att de började regna ännu mer!  Blöt blev man!  Men ingen av hundarna verkade bry sig särskilt mycket! 
Vi gick tillbaka mot dagiset och sedan skulle vi gå hemåt.  Men AD+HD  Hade så mycket energi så vi släppte dom mitt i regnet på fotbollsplanen. Lyckliga och smutsiga hundar!

Kommer sedan hem och äter mat som min kille lagat! Värdens bästa pojkvän oh älskar honom!  ♥

Sedan pratar jag med Sofia som ville träna!  Och visst jag är på! Varför inte?  Man säger aldrig NEJ till lydnad! :)
Vi åkte och tränade på IKEA:s parkering!  Ösregnade juh utomhus men ingenting på parkeringen under tak! 
Haha bästa tränings platsen!  :D  Vi hade jätte stort utrymme att var på! 

Tyson- Tränat Rutan!  Och oj vilken fokus han hade idag!  Tränade med boll som belöning!
Han fattade snabbt vad rutan innebär och går nu in i rutan och lägger sig ner helt!  Med huvudet platt i marken. Så stolt över honom♥!. Han var så tränings sugen! 

Ice-  Har fått träna massor av passivitet. han börjar bli riktigt duktig och kan vara stilla en lång tid nu. Men får ibland sina ryck som han tror att han skall få alla att göra som han vill! haha han är en väldigt speciell aussie!
Tränade Rutan sen!  Och han var duktig och förstod snabbt att han skull vara där, dock körde vi med targetplatta i rutan för att han skulle börja förstå att han skulle gå in där. Men är stolt över honom ♥. Även om han inte presterade på topp idag! :)

Alfons- Han är en väldigt mjuk hund att jobba med och signalkänslig. Använde mycket peppande och viskade nästan orden och han lyssnar så lätt. Häftigt att träna en bc! Alfons trodde först han skulle ta nos på konen men lärde sig snabbt att han skulle in i rutan för då kom godis!  Han lärde sig även att lägga sig i rutan!  Stolt över honom ♥

DAGENS DÅLIGA!
Glömde bort att jag hade lydnads träningsträff idag! :(  Måste börja skriva upp så jag kommer ihåg saker! 

Väl hemma så la sig alla till rätta och somnade! En underbar dag med mycket uträttat! 
Må gott MVH Felicia och de 4 fotade!

Felicea
3/28/2012 04:32:31 pm

ååååh Achilles ögonfransar jag älskar dom haha! <3
Låter som en rolig dag du får berätta mer om träningen på jobbet! :D
Älskar bilden på alla 3. 2st som sitter och bara kom igen kom igen vi vill springa och lilla alfons som är cool lugn haha <3

Reply



Leave a Reply.