Idag  är jag så sjukt stolt över Ice och över mig själv.  Vi har tränat Lydnad och det har verkligen varit det roligaste passet någonsin. Då jag  aldrig brukar tycka att lydnad är tråkigt men idag var det verkligen  skoj! Vi tränade på fritt följ ,fot, liggande/ sittande/stående under gång. Platsliggning. Under fritt följ tränade jag på att titta rakt fram och inte titta ner på honom och ja jag skötte mig bra. Han gick vid sidan och precis bredvid.  Körde distansbelöning alltså han utförde momenten och sedan fick han belöning i en skål lite längre bort. Oh önska jag kunde filmat det här passet  då det verkligen var magiskt!  men min kamera är under lagning så jag hoppas den kommer tillbaka snart. 

Alfons och Ice har  även fått busa i 1,5 timme i hundrastgården haft jätte skoj! Och busat som galningar innan jag började jobba. Tränade även Feliceas amstaff Achilles med klossträning och ja vi börjar komma framåt och han rör på  bakbenen. Så roligt att se honom tänka och sedan till slut komma på vad det var man menade. (då vi kör frishaping)

Tyty har varit med husse och busat en massa med både boll och pinne.  Tränat lite  trick och haft väldigt skoj!
Även varit ute med mig och tränat freestyle och ja han älskar det!  Känns verkligen som allt går framåt oh så glad man blir!  Juste ska börja anmäla Ice till lite tävlingar jätte taggad! :)

Sedan är jag så himla glad  då jag har börjat göra lite framtidsplaner som jag hoppas kommer att slå in! Har i alla fall mejlat och fått lite svar som glädjer mig! 

Dagens låt

Önskar er alla underbar dag! 
Felicia och de högt älskade ♥:na



Leave a Reply.