Underbart väder sol,blå himmel och grönt gräs.  Dock är Ice  fortfarande halt och har fått vila sig största delen av dagen. Medan Alfie och jag har busat med vattenspruta.

Ice träning: Vi håller på att träna in ett nytt kommando nämligen Pallen. Ice är så lättlärd och fattar snabbt vad man menar. Vi använde oss av frishaping med hjälp av klicker. Älskar att se honom få tänka själv och när han bjuder på en massa beteenden.  Än så länge har vi kommit så långt att han går upp på pallen och kan snurra halv varv åt höger och vänster men han kan inte gå ett helt varv runt än. Då han gärna vill behålla ögonkontakten

Vi har dessutom tränat sök utav pengar. Och hans nos är verkligen på topp och han letar tills han hittar pengen. han är envis och det är en bar egenskap!  Han var väldigt pigg och glad när han fick arbeta.

Alfons träning:  Han är alltid på tränings humör och är den hunden man måste peppa lite, han är en mjuk hund och otroligt lättlärd.  Idag tränade  vi lite på pallen och det fungerade bra.  Han  gick upp och kan snurra runt ett varv på pallen. Vi körde frishaping med hjälp utav klicker. 

Sedan blev det sök utav pengar då jag hade gömt 1kronan på hyllan men Alfons nosade lätt upp den och blev jätte stolt när han hittade den. Han älskar att söka efter saker och  verkligen jobbar hårt för att det ska bli rätt.

18:00  Bege mig hemåt trött efter jobbet, fotade självklart på vägen hem och kastade boll med Madalfie och Ice fick träna passitivitet med platsliggning utan koppel. Och han avr faktiskt duper duktig! :) 

Kom hem och då hade min älskade Manuel lagat mat ♥ Och precis när jag skulle börja äta ringde Sofia  och fråga  om vi kunde låta hundarna aktiveras och jadå självklart sa jag!  Hon stod juh redan nedanför mig med bilen! 
Så hon kom upp till mig så jag hann äta upp.  Tog med Tyson och Kyo ut och så gick vi till fotbolls planen och kastade boll åt Kyo och Tyson.  Människor kollade på mig som låg ner på marken och fotade hundarna.
Till sist skrek jag lite halvt högt: 
- Ja jag ligger ner på marken! och kollade på dom! 
haha  hatar när människor glor det är så oförskämt!

Dagens underbaraste låt, älskar hans röst!

Det här var vår dag hoppas ni haft lika underbar!
Kramar från oss Felicia och de fyrtassade 



Leave a Reply.