Idag har det varit en äkta vårdag väldigt varmt och lite svala vindar dagen började bra!
Idag blev jag och Ice ovänner! Hade han och Alfons lös på fotbollsplanen så att de skulle få springa runt som de alltid brukar göra lösa innan jobbet började! Då kommer en människa från andra sidan fotbolls planen.
Ice får syn på den här människan och springer i 190 fram mot människan och börjar sedan tokskälla!
Alfons får för sig att hänga på och skäller 2 gånger. Men båda 2 slutar skälla när jag sa till dom! 
Ice och Alfons kommer sedan krypandes till mig och verkligen skäms över sig själva då jag ger dom min kalla blick och säger ingenting till dom! Men efter mindre än 1 minut började Ice skälla igen och jag sa till honom med ordet nej! Då skriker Ice för full hals dramaqueen som han är!
Människan som passerar vänder sig om och kollar på mig som sitter bredvid honom och frågar mig vad jag gör med honom och säger att jag ska släppa honom! 
Men jag håller inte ens i honom!? 

Ice slutar skrika efter ca 2 minuter och jag la honom ner på sidan så han kunde få slappna av. klappad honom och berömde för att han lugnade ner sig. Människan kom närmare oss och frågar om han är okej?  Jag svarar att ja det är han. Då säger hon till mig att hon inte var rädd för hundar och att jag inte ska vara arg på honom. Jag svarade att jag inte är arg på honom och att jag inte höll i han och att han skriker när han inte får som han vill.
Hon kollar på Ice och ser att han är lugnare och frågar om hon får komma fram och hälsa då hon älskar hundar.
Jag svarar att ja absolut det får hon. Jag ger både Ice och Alfons kommando att hälsa och dom blev jätte glada. 
Så slutet gott allting gott! :)

Men ärligt talat så har nog Ice börjat komma in i spökåldern! Senare på dagen släppte jag honom lös med Achilles på fotbollsplanen och då var han som vanligt igen sa ingenting!  Och det var barn , människor och allt möjligt på planen! Knäppa vovve!

Dagen har varit rolig och saker som hänt är:
- Fotografering av vovvar
- Bus med Ice´s bästa kompis Achilles och hans ägare Felicia så klart!
- Träning med vovvar på jobbet+städning
- Skogen med Tyson,Alfons,Ice och min älskling
- Fått hellokitty hörlurar som är rosa!
- imponerad av Achilles som apporterade leksaken till hans ägare Felicia då han aldrig brukar göra det!

Nu blir det fredagsmys!  :)

Må gott MVH Felicia och de fyrfotade!
Felicea
3/23/2012 10:01:02 pm

Haha Ice så jävla galen, dom har sina konstiga idéer ibland!
Tack för gårdagen :D

Reply



Leave a Reply.