9:30 Tandläkaren hade tyvärr 2 små hål inte så farligt dock men ska lagas typ någon gång nästa vecka eller näst,nästa.
10:10 Hämtade  Ice och Alfons och mot jobbet. Såg en jätte söt ekorre som satt och åt på sin nöt!
 11:00 Började jobba med underbar praktikant på jobbet nämligen Felicia och hennes amstaff Achilles som är Ice´s  bästa kompis.  Massa kel med alla fina hundar på jobbet.  Ice och Achilles lekte verkligen fint idag. Då Achilles hade en grön pipboll i minnen ( pipen var i sönder som tur var). Så  tugga dom båda på samma boll. Gullungar ♥

Efter jobbet gick jag hemåt med en hyperdyper Ice. Stannade dock i djuraffären köpte träningsgodis 79kr och 2 ben. Sen fick dom självklart godis från butiksägaren. Kul när det är trevliga personer i en butik!

17:30 Åkte jag till Upplands Väsby, träffade Melinda i Rotebro och hämtade hem Tyson. Sedan begav vi oss till Upplands Väsby BK där vi var ett gäng som tränade Lydnad. Ice fick träna passivitet då han var hyperdyper och fick sitta i bilen så länge medans jag hade ensamhets träning med Tyson. Tränade fot, klockan . alltså platsliggning och jag ska kunna gå ett varv runt honom och stanna på olika ställen.  Han var super duktig så stolt över honom ♥. Full fokus på mig när det var andra hundar lösa runt omkring som också tränade!

21:00 Åkte hemåt, tar juh bara en timme! Fick kommentar om Tyson att han var jätte fin. Så glad man blir att höra det :D

När vi klev av bussen så bestämde jag mig för att köpa lite pomfritt, hann precis köpa innan dom stängde kl 22.00 Och han såg att jag hade 2 hundar så han packade ner 3 korvar till dom. och sa att det fick vi på köpet!  :D 
Tänk vilken snäll människa! Blir så glad när jag möter på såna!

DAGENS ROLIGHET!
När jag kom hem delade jag ut korv till alla tre. alla fick vars en!  Tyson kollade på mig som om jag vore dum i huvudet? Ska jag äta korv? Ne vill du äta kan juh du göra dte. ungefär så tänkte nog Tyson. Vilken mördarblick han gav mig!  Så Ice och Alfons fick dela på den! MEN när jag gav pomfritt blev Tyson helt överlycklig. Och åt mer än gärna!  Så pomfritt går bra men inte Korv?!  Knäppa Ty-tys! ♥

DAGENS RELATIONER!
Ice och min relation har varit lite spänd idag. Han har verkligen gått mig på mina nerver och jag på hans! 
Han tycker att jag är pain-in-the ass som säger till honom att inte göra dtetta och inte göra det.
Och jag tycker han är jobbig som aldrig kan ta åt sig vad man säger? 
Utan han är stencool och bara what pratar du med mig?

Alfons: och jag har haft en så underbart mysig dag, behöver knappt prata utan vi förstår varandra ändå.
Helt sjukt så lugn jag blir med honom. Han för mig att känna mig som att inget är för svårt för att klara.
Han är som en buddist! 

Tyson: Vi har varit nära varandra idag och kommit ett steg närmare varandra. Han lyssnar så bra på mig och jag på honom. Känner att vi verkligen kan förstå varandra på ett helt annat sätt än vad vi kunde innan.

Så skönt att ha Tyson hemma, familjen är hel igen ♥
Må bra mvh Felicia och de fyrfotade!
Elinaekelund
3/15/2012 02:49:47 am

haha, vilken liten knäppis!
va skönt att Tyson är hemma :)
Fin bild på Ice och den andra hunden, kom inte ihåg vad den hette hehe!

Reply
Felicia
3/15/2012 03:04:20 am

Haha ja han är verkligen riktigt knäpp! Tack så jätte mycket :) Achilles :)

Reply



Leave a Reply.