Idag var det en helt vanlig dag med mycket sol och ingen vind med andra ord varmt! 
På jobbet flöt allt på bra mycket hundar och en lång runda blev det utomhus! 
Efter jobbet gick jag hemåt med  Alfons och Ice och funderade på vad vi skulle göra idag?
Då hade Sofia försökt få tag på mig. Ringde upp henne och vi bestämde oss för att åka och träna agility i Kista

DAGENS ROLIGA!
Jag skyndade mig och packa ihop alla saker och sprang ner med  3 hundar,1 väska och i påse med vatten och vattenskål. Och då står det 2 killar med i bil precis utanför huset. Jag tänker inte mer på det!  Vi packar in oss och åker iväg 4 hundar och 2 människor :P
När vi kommit en bit så säger Sofia att de där killarna åkte samma väg som oss. 
Och när vi kommit mer än hälften så är det fortfarande efter oss. Konstigt att de följt efter oss så långt? 
Vi gasar på och dom gasar på. Vi byter fil och dom byter fil! Vi började skratta då det var rätt roligt. Och nu till de roliga! Dom följde efter oss hela vägen fram till Stockholms agilitybana på BK hemifrån mig? 
Snacka om att inte ha något liv?!  haha men skrattade gjorde vi! 

TRÄNING:
-Alfons var superduktig och lyssnade bra när han tränade med mig men dåligt när Sofia tränade med honom.
-Tyson var alert och jätte taggad han skötte sig bra men tittade för mycket på mig och inte framåt så blir till att träna det mer. Men han är snabb i svängarna och kan ändå jobba väldigt självständigt! 
-Ice han var jätte duktig och kunde hela slalomen självständig som han är! :O  han körde igenom hela innan jag ens hann säga något till honom. Och innan jag visste ordet hade han tagit sig upp på balanshindret. Hönamamma som jag är var jag lite orolig att han skulle trilla ner och skyndade mig fram till honom men då hade han redan sprungit ner och hoppade hinder!  Vadå självständig-jag kan själv-aussie? hahahha

Sedan åkte  vill till skokloster utanför upplands-bro hälsade på bekanta till Sofia och Tyson och Ice fick busa utanför ett slott/ kyrka och sedan iväg mot Kungsängen träffa en annan kompis och mot den geggiga hundrastgården! Kan säga att alla hundar var kolsvarta efteråt och väldigt leriga! Men iväg mot Sollentuna och träffa andra bekanta till Sofia som har en jackrussel/chihuahua valp. Dösött men kaxig!  Var där ett bra tag och hundarna busade och hade super skoj!

Sedan hemma 23:50!  Och alla var helt slut! Så nu ska vi sova! ögonen går i kors för nu är kl 1.10 på natten!
Må gott MVH Felicia och de fyrfotade





Leave a Reply.