Idag har hundarna fått träna wp.
Först Tyson som drog vagnen, vi gick till djuraffären med Kicki oh Tubbe dit. Fick många trevliga blickar men även många otrevliga blickar. Det roligaste var juh oh se Tubbe trava på precis bredvid vagnen.  Vi köpte 15 kg  hundmat som Tyty drog hem igen han har även börjat lära sig höger och fram.

Sedan bytte vi hund till Ice. Han hade sån energi idag! 
Med honom gick vi till Svedmyra för att handla varor som sedan han drog tillbaka. Han var glad som man bara kan bli. Först ville han helst hoppa jämfota på alla fyra när han börja dra vagnen men sedan lärde han sig att gå lugnt och dra.

Sedan 18:30  Var jag och Alfons på sista gången för vår tävlingslydnads kurs hos Frida Binette.
Det var väldigt lärorikt och intressant. Alfons har varit jätte duktig och har bra stadga i alla moment.

Vi tränade 
- platsliggning
- diskuterade regler
- framåt skickande
- Distans belöning
- tandvisning

Har varit jätte nöjd med kursen och känns lite tråkigt att den helt plötsligt är slut. Men för väl ta oh anmäla mig sne till andra kurser.

Må gott MVH Felicia
Och de fyrfotade vännerna
Elina Ekelund
10/17/2012 01:09:35 am

Åh, låter som en härlig dag! :)

Reply
Felicia
10/19/2012 09:07:02 am

Ja helt underbar tack <3

Reply
10/17/2012 01:46:46 am

Vilken underbar dag ni verkar ha haft. Underbara bilder med för den delen. Jo jag har en fråga. Vagnen ni använder, vart är den köpt, hur har ni gjort för att kunna dra osv. Kan du inte lägga ut fler bilder. Sitter nämligen och letar vagn åt min väns hund som ska dra.

Reply
Felicia
10/19/2012 09:06:06 am

Hejsan Sandra
Tack så mycket kul att du gillar bilderna. Vagnen är köpt på Rusta tror jag det var. kosta ca 2000 jag använder mig hjälp av wp sele att dra. Men du kan dra med skalkel och sele. Kolla på blocket finns massor av de till salu :) La även ut bilder som du kan se på nästa dag
Lycka till :)

Reply
Felicia
10/19/2012 09:06:39 am

Vilken underbar dag ni verkar ha haft. Underbara bilder med för den delen. Jo jag har en fråga. Vagnen ni använder, vart är den köpt, hur har ni gjort för att kunna dra osv. Kan du inte lägga ut fler bilder. Sitter nämligen och letar vagn åt min väns hund som ska dra.




Leave a Reply.