Ålderdomshem 1 ( 1timme,10min)
Tyson och jag  var på ålderdomshem idag och det gör mig så varm i hjärtat att se honom med de äldre människorna. Han hälsar lugnt och försiktigt så till och med en hundrädd människa  i personalen vågade hälsa på honom.  Han gick runt och hälsade på de äldre och  fick mycket beröm på hur  fin han var och så glad han var. 
Vi visade sedan upp lite trick apportera saker som de äldre fick kasta och så skulle han hämta dom och ge dom till de äldre.  De skrattade,log och pratade en massa med "Bamse" som dessutom svarade tillbaka på hundspråket då :P
Är stolt över honom och att han presterade så bra som han gjorde!  
På vägen hem fick han massor med beröm och bus av mig. 
Min älskade "Bamse" ♥

Ålderdoms hem 2 (2,5timmar)
Jag och Alfons åkte dit i bussen tillsammans både han och jag var helt slut i kroppen och knoppen!  Ösregnade och blåste utomhus !  När vi kom till ålderdomshemmet fick vi varmt välkomnande  av personalen. Alfons har blivit personalens egna lilla maskot och alla ska  gosa med honom  och fota honom. Vi började med att gå in  till en  lägenhet där en dement man låg i sängen och hans fru var på besök.  Vi satt där i 45 minuter och pratade medan de  kelade med Alfons. Hans fru hade aldrig varit så nära en hund innan men hon blev förälskad i Alfons.  Den dementa var blind dessutom så vi förklarade hur " Anton" såg ut ,och han älskade hans mjuka päls.  Vi pratade mycket om 2:världskriget då de hade varit med och upplevt hela den biten.  Det var sorgligt att höra men otroligt intressant.  Jag trivdes verkligen där inne hos dom.

Efter ett  tag gick vi ut och hälsade på de andra i vardagsrummet.  Alfons gick och kelade med alla utom en som var hundrädd.  Vi visade tricket apport där den äldre fick kasta saken på golvet och "Anton" hämtade den.  Älskar att se glädjen och samarbetet,  alla  log och var så glada!  Sedan hade jag och Anton vår egna uppvisning av trick. 7  styckena  av personalen+ de äldre  stod och titta på och berömde oss.  Sedan fikade vi och Alfons tog en paus.  Jag fick te och kakor.  Verkligen älskar de här stället alla är så trevliga och man känner sig så välkommen.

När vi sedan skulle gå skulle alla ta farväl av "Anton"  ingen ville att vi skulle gå. Alla skulle ha en avskedspuss och massa gos och såklart avskedsfoto!  Jag  sa hejdå till personalen och kunde till slut ta med mig Anton hem.  
Det sista de sa " Glöm inte att komma nästa helg"  Stolt över min bästa Alfons ♥

Kvällen:
Handlat, rastat hundarna,  köpt  världens bästa gladd B&J cookie dough
Sett världens bästa film fick handsvett så jävla nervis jag var och magen vände sig!
Rekommenderar den till er: Open water!
Dagens låt: http://www.youtube.com/watch?v=SOI4OF7iIr4
I just need somebody to love ♥

Må gott MVH Felicia och de högt älskade fyrtassade vännerna
6/4/2012 02:51:04 am

Tack så mycket =)

Reply



Leave a Reply.