Tyson var inte så glad på mig när jag släpade ut honom & Ice på 1 timmes promenad i snöstorm. Dock älskade han juh sina nya skor, han fryser inte alls, så helt klart godkända! Plus sin overall & med boll i munnen traskade han lös vid min sida, tittade upp på mig då & då som om ja vore helt från vettet att ta ut honom i det här vädret!

Ice var också lösgående fast han gick inte han sprang från ena hållet till andra hållet. total galen & överlycklig att vara ute i snöstormen.

När vi kom en bit så så hörde jag skrik, jag vände mig om & såg en mops komma springande mot oss & en tjej springandes bakom, men så svängde den av i en korsning & sprang efter traktorn som skottade. Tjejen sprang & skrek i ren panik, hunden närmade sig traktorn i sista sekund stannade traktorn. Hunden var precis under traktorn vid hjulet. Som tur var klarade sig hunden. men var en läskig situation.

Ty & Ice stod vid min sida, jag vart helt chockad. Sedan fortsatta vi traska vidare. Då hörde vi hundbråk & människor som skrek. Hur det gick vet jag inte då vi inte såg det, Ty & Ice kände att jag var ganska orolig så de gick bredvid mig & var väldigt lugna. Misstänksamma till alla som närmade oss skällde inte eller så,men höll sig bredvid mig hela vägen hem.

Sista 10 meterna hem sprang Tyson han var så himla glad, det var som om han inte hade varit hemma på en evighet,han stoppade om sina leksaker 6 kurrade ihop sig under sitt täcke & somnade ♥

Själv tog jag ut Alfons & Ice på en runda direkt efter, gick ner så de fick busa runt i snön som galningar, efter endast en halvtimme så haltade Alfons & skaka då han frös så mycket så då gick vi in & vila.

Nu ska jag ha en myskväll med alla älsklingar ♥

Nytt trick inlärt idag, äntligen köpt en ny lampa på Ikea för 100kr, har letat efetr en sån jätte länge & äntligen hitta jag en  :D

wow, va duktiga dom är!

Reply



Leave a Reply.