Idag var "Bamse"  och jag på praktik i 2 timmar på ålderdomshemmet vi var på den dementa avdelningen. Fick ett varmt välkomnande av personalen som fick hälsa på honom. Sedan så blev det en massa kel hos de äldre som klappade på honom och myste. Visade även trick som att snurra, spinn ha godis på nosen och ha godis på tassarna. 
De äldre skrattade och berömde honom och sa att han var som en liten nallebjörn, även en som kallade honom "Lill babs"!

Jag älskar och se hur hundarna ger så mycket glädje, det blir en annan stämning och lugnet när hundarna är där. Fick även beröm från personalen som tycker att  de hade gett så mycket att ha hundarna där. Blev jätte glad över de fina orden från alla snälla!

På vägen hem stannade jag för att fota bilden ovanför då solen redan höll på att gå ner. Då ser jag plötsligt en hund komma gåendes förbi oss. Kollade efter ägare men hittade ingen, fråga några förbi passerande men det var ingen som var ägaren. Packa ner mina saker för att sedan försöka fånga in hunden. Schäfer/sibirian mix tror jag. 
Men den var väldigt skygg och när jag kolla bort en sekund så var den borta. Jag letade en stund men hitta inte den.
Ringde polisen:  Berätta att jag såg en lösspringande hund utan ägare.

Svar:
Vi har 61 hundar försvunna denna månaden. Tack för du tipsar men har du inte hunden hos dig så måste vi släppa det då vi har viktigare saker att tänka på.

Ja men vad bra!  Det känns tryggt om man tappar bort sin hund att polisen engagerar sig!?

Var ute oh leta 1 timme men hitta tyvärr inte hunden och hade så dåligt samvete. Hunden hade risig päls och halsband på sig. Såg ut att ha varit ute i minst 1-2 månader. Usch hoppas hunden kommer hem ♥ :(
Är hemskt väder utomhus jätte kallt och storm!  Solen framme men värmer inte mycket.
                                                                                              TRÄNING
Jag håller på och lära in Ice ett nytt trick att kunna stå på framtassarna och ha baktassarna på mig. Tycker det skulle vara så häftigt att ha med det sedan när man tränar freestyle. Och än så länge går det verkligen bra. Han backar upp på mig en bit men vill att han ska backa upp på mig helt. men dit ska vi komma med lite träning.
Han är så rolig att träna med får mig alltid på så bra humör!  En hund med mycket humor. En riktig liten pajas ♥




Leave a Reply.