Idag  gick jag på Terapihunds träff med Johanna, Robbie och jag hade med mig Alfons medans Ice fick stanna hemma. Haha vi yrade först runt som 2 yra hönor och letade efter stället vi skulle vara på och hittade till sist! 
Var en trevlig dag!  Alfons skötte sig jätte bra
- Gick fint i kopplet
- Hälsade på ett barn och några vuxna
- Tränade passivitet
- Tränade kontakt
- Visade lite trick han kunde

13:30-15:00Var ett trevligt gäng och stabila hundar. Blev väldigt imponerad när jag hörde om saker hundarna kunde! 
Tänk att en hund kan hjälpa en människa så mycket? Det är rätt fantastiskt.  Epilepsihund som varnar när ägaren får ett anfall. Eller Servicehundar som hjälper ägaren genom vardagen med massor av olika saker. Var mastiff, nuffe, labbe, schäfer, shitzu m.m så lite blandade hundar :) Vi gick även förbi en hundrastgård där det fanns massor av hundar och där det bland annat blev bråk mellan 2 styckena! Förstår inte hur man som hundägare kan släppa sina hundar och sen stå och snacka med andra hundägare och inte ha koll på sin egen. Usch!

17:45 Efter träffen gick jag och Johanna med vovvarna till Himmelska hund caféet.  Och självklart hade vi problem att hitta dit också! Men  vi kom dit en kvart innan det skulle stänga! Och wow vad fint där var!  Snyggt och rent och väldigt lugnt!  Då det bara var vi där! jag drack te och åt kladdkaka gott!

18:00Efter det så gick vi till gärdets hundrastgård och släppte hundarna så det fick busa. Alfons ville mest leka  jagaleken så tror nog att Robbie tycker Alfons var lite tråkig!

Dagens dumma!
Usch vad jag hatar hundmänniskor i detta område!

Var ute med Ice och kastade pinne och busade. Så kommer det ut en kvinna från huset bredvid med sin Lejonbergerblandning. Ice hinner springa fram innan jag hann blinka och hunden kastar sig för att försöka hugga Ice över ryggen. jag ropar in Ice och han kom direkt. Innan jag ens hann be om ursäkt så skriker hon på mig: Koppel! Du får inte ha din hund lös och jävla ovårdade människa oh allt vad hon får ur sig. Efter den utskällningen tänkte inte jag be om ursäkt. Usch och fy vad jag tycker synd om den hunden! Alltid skriker hon och använder fötter och ben för att sparka och smälla till hunden!

Jag bara orkar verkligen inte tjafsa med en sån människa! Fy och usch för såna här människor! Det är som om hon vore missnöjd med sitt liv och måste få ut det på någon...

Det  här var vår dag!  Må gott MVH felicia

Felicea
4/8/2012 05:15:25 pm

jag älskar alfons när han håller på sådär när han ligger ner så söööt!
låter som en underbar dag, synd bara för den där idiot kvinnan..pantade människor finns det verkligen.*suck*

Reply
Elina
4/8/2012 05:51:52 pm

Åh, vilka underbart vackra vår bilder du har tagit de var fantastiskt fina! :)

Reply



Leave a Reply.