Idag har jag träffat Elin & hennes 15 veckors pumi valp Yoga.
Vi gick först på ett café jätte mysigt inne i ett växthus kan man säga.
Väldigt avslappnande stämning då jag hade Alfons med mig.

Sedan åkte vi hem i närheten där hon bor där vi gick en promenad & träffade trevliga hundmänniskor tod där en stund & diskuterade. Så härlig stämning för där jag bor hälsar man inte ens på varandra, då gäller dte att hålla sin hund så långt borta från varandra som möjligt så det inte hugger :(

Efter vi träffat hundmänniskor gick vi till ett annat mysigt cafe vid ett ålderdomshem. Var  också hundar som fick var där inne. Vilken härlig stämning, lugnt & skönt. Alfons & jag hjälpte en dam som tappat sin servett. Alfons plockade upp den till henne. Stolt över hur han  arbetade & hjälpt till & underlättade vardagen för henne.

Efter dte gick vi hem till Elin en stund & snackade lite.
Sedan åkte jag iväg till andra sidan av stan & Mötte Johanna & hennes bordercolliemix som nyss hade blivit röntgad. Vi gick till T centralen & åt på burger king & pratade en massa.
Mysig dag :)

MVH
3/2/2013 03:36:10 am

Nämen, Frö, Knöl & Kruka! Är mitt favoritcafé. Ni sitter till och med vid "vårt" bord på kortet. ;) Och minsann så ser jag min lapp för hundtrimmet på parkeringsautomaten i bakgrunden. ;D Vi bor ju i i västerort så Åkeshov är ett populärt utflyktsmål för oss. Brukar utnyttja Hundstallets hundrastgård där och sedan fika med vovven. ;) Plus att naturreservatet är fantastiskt, men lite för många lösa hundar (utan vettiga ägare) som ränner runt. Mitt hundtrim ligger i närheten av Frö, Knöl & Kruka dessutom. =)

Reply



Leave a Reply.