Vaknade tidigt och knappt vaken tog jag mig upp och letade efter linserna.  Sedan åkte jag till stan för att hämta  min nya glasögon som kommit kostade hela 1800 kr MEN  man måste juh kunna se!  Speciellt om man är blind utan glasögon som jag är!  Är nöjd med mina nya glasögon i alla fall :)

Sedan mötte jag upp Manuel som hade med sig Ice och Alfons till mig och han fick mitt busskort.  Sedan mot jobbet där jag hade en underbar dag. Var i hundrastgården med alla dagisvovvar då det helt plötsligt skulle  kliva in en kvinna med sin pudelvalp. Vi bara hallå vad gör du?  Hon bara jag tänkte bara komma in.  Vi bara  du får vänta tills vi ska gå.  Vilka människor det finns! XD 

Har skrattat en massa på jobbet, med andra ord jag kommer leva länge tack vare humor från Felicia!  Vi har tränat med Alfons,Ice och achilles rätt  roligt att träna trippel men inte enkelt!  Och mindre enkelt att fota! Har regnat  största elen av dagen men man har ändå varit glad!  :) 

Efter jobbet gick jag, Felicia och vovvarna  till Coop för att köpa nya bollar! Och när vi stannade för att fixa kopplena så stannade Ice och satte sig ner och skulle bajsa. Felicia kollar ner och lyckas precis ta undan sin fot innan Ice  bajsade. nästan så han bajsa på hennes sko!  Jag höll på att dö av skratt!
Jag köpte  4 bollar  för  40 kr! :D  Billigt oh bra!  Gav 1  till Achilles! :)

Sedan begav vi oss till hundrastgården där vi släppte dom och de fick springa som galningar! De hade super mega kul. Men när de hade lekt klart så var bollen död och kvar fanns bara ett snöre! Så gav Achilles en ny boll som de kunde ha hemma :) 

Sedan promenerade vi och stannade för att hälsa på fåren och lammen vid en lite gård ungefär som en 4Hgård. Alfons ville valla och achilles brydde sig inte så mycket medans Ice gav ifrån sig ett skall.  Sedan travade vi  vidare. 
Stannade och fotograferade vid ett träd och på gångväg. 

Vi gick sedan till fontänen i Bandhagen för att hundarna skulle få bada. Ice och Alfons busade runt i vattnet medan Achilles stod  trygg på torra land!  :)  Sedan kom Manuel från skolan och  höll oss sällskap.  Tråkiga var juh att det regnade men men  man kan inte ha fint väder alla dagar!

Dagens Kvällens :
Skulle ut och rasta vovvarna på en kvällsrunda  kl 20:30  Det regnade och var storm. Vi kom ut och ingen av hundarna ville röra sig en meter!  Dom kollade på mig som
- eh du kan juh gå oh utföra dina behov men vi rör oss inte en meter i detta skitväder! 
Nehe , men dom kissade i alla fall efter mycket om och men sedan gick vi in. och hundarna var helt överlyckliga som slapp vara ute i stormen. 

Dagens låt
Hemsk dokumentär

Må gott MVH felicia och de fyrtassade


Felicea
5/10/2012 05:26:52 pm

Achilles älskade Manuel han satt ju bredvid honom och bara ÄLSKA MIG! haha
Tack för dagen mycket trevlig vi kommer sakna dig idag <3

Reply



Leave a Reply.