Bilder som INTE är fotade av mig utan av Camilla Jacobsson

Jag vaknade och kastade på mig kläderna och tog Tyson och Ice och åkte till Norrtälje för att träffa filmtränings gruppen.  Vi är ett gäng som är med i en liten grupp genom ett företag som förmedlar  hundar till olika filmer och engagemang. Blev upphämtad i Norrtälje med bil och åkte sedan en 15 minuter ut till landet. Var en stor gård med 4 hästar, massor av får, katt,hund och ankor :P

Vi var hemma hos hon som äger företaget och tränade i hennes växthus med lite olika trix. Hennes shettis  och hennes Shire häst var även med och klickertränade.  Var sammanlagt 9 hundar! 1 tollare, Tyson, Ice och resten BC:s. Ice var lite osäker på hästen och skällde rätt mycket men i slutet av dagen kunde han stå nästan bredvid hästen och vara hyfsat lugn. Passiviteten för Ice idag gick inte så bra men men alla har vi dåliga dagar!  Dock skötte han sig jätte bra under träningen fokus på mig trots 3 löptikar omkring och han var lös!. Dock har han inte blivit könsmogen än!

Tyson var helt underbar!  3 löptikar och han hade ändå full fokus på mig och hade honom lös under träningen. Han var för det mesta tyst när han var fastbunden och stod mest och tittade. Duktiga Tyson ♥

Har varit  en trevlig dag, kul att lära känna lite nya människor! Ska bli kul när vi har nästa träningsträff! 

På vägen hem så fick jag en kommentar av en kvinna i 60års åldern som jag verkligen inte kunde släppa!  Hon frågade mig om Tyson går ihop med andra hundar då han är en pitbull och jag svarade: Ja han går ihop med allt.
Det är faktiskt ägarnas fel.  och då svarade hon:
"Ja  det vet jag för det sa dom på radion. " (min tanke= Så allt dom säger på radion är sant eller? )

Tränade krama hunden, klappa hunden och apportera pengar på slussens tunnelbanne station.
Fick en ganska stor publik runt omkring mig som applåderade och frågade lite om hur jag tränade in det o s v.
Jätte kul! :D Sen Fick vi massor v kommenterar när vi åkte hem! 

Med andra ord en lyckad dag! 
Nu ska vi vila oss Må gott MVH Felicia och de fyrfotade

Bilder Fotade av mig

Elina
3/18/2012 10:09:29 pm

Åh, låter underbart !
Förresten varför skulle inte han vara lydig bara för han är pitbull? :O
Tycker också var lite konstigt....
Ha det bra ;)

Reply
Felicea
3/19/2012 03:40:45 am

ååååh det låter som en underbar dag!!!
det är alltid roligt att få höra underbara kommentarer det var en gubbe som hade frågat min bror när han var ute med Achilles om inte dessa hundar var aggressiva. då sa min bror "ja men dom är inte mer farliga än din labrador det är ägaren som skapar hunden", gubben - "det är sant det" sen lekte achilles och hans hund haha! (:

Reply



Leave a Reply.