Dagen har varit regnig och väldigt molnigt!  Tråkigt väder! 
Kul att se alla fina dagisvovvar igen. man har ändå saknat dom! 
Ice var överlycklig att träffa alla medans Alfons bara jaha ja då är vi här igen.
Gillar verkligen mitt jobb så skön stämning och härliga människor runt omkring!

Har hittat 2 praktikplatser som jag kanske kommer att börja praktisera på vi får hålla tummarna att vi får praktikplatserna inför terapihunds utbildningen! Ska dit till det ena nu på fredag och det andra på onsdag.
Håll tummarna för oss!

Efter jobbet hämtade jag Tyson, var ett kärt återseende.  Alfons blev galen när han såg Kelly och ville såååå gärna hälsa. Tyson var super glad och jag med!  skönt att ha familjen samlad igen.

DAGENS PINSAMMA:
Jag hade alla 3 lösa på fotbollsplanen och så kom det 2 schäfrar bakom oss som jag inte såg.  Ice stack fram men han skällde i alla fall inte!  Han är så jävla jobbig nu. Då han är helt orädd och hör absolut ingenting. Inne i perioden "jag gör vad jag vill".  han sprang runt dom och sedan hälsade på dom. Jag ropade in honom och han kom till mig sen han bara ne jag går nog tillbaka istället!  Så höll han på 3 gånger. Tills jag till sist  fick tag i honom. Jag sa till tjejen som ägde schäfrarna:  Att jag bad så hemskt mycket om ursäkt säkert 10 gånger!  Usch vad jag skämdes. Sedan frågade hon om mina hundra var snälla och jag sa att ja det var dom :)

Hon frågade om det gick bra att om dom kunde leka. Jag blev jätte glad och svarade självklart ja. Hade bara Ice lös då jag tycker att Alfons och tyson kunde ta det lite lugnt och träna passivitet.  Ice och hennes 2 schäfrar Kingen 3 år gammal och Exena 7 år lekte och busade. Haha gud vad Kingen lekte hårdhänt, tog tag i Ice och Ice brydde sig inte.  Hon vart jätte glad över att hittat en lekkamrat till Kingen då han aldrig lekte med någon. (eftersom det bor så dåliga hundägare här)  Vi stod och pratade ett bra tag och bytte sedan numer) Äntligen lärt känna en ny vettig hundmänniska (Alexandra) här i området :) underbart!

DagensPostiva
- Pratat med Ice uppfödare alltid lika trevligt! Han syster väger 19kg och är 49 hög, hans mamma 22kg och hans mormor 23kg.
- lärt känna en ny trevlig aussieägare som jag även diskuterade lite med!  Härligt med trevliga aussieägare!
- Lagat mat med min älskade pojkvän
- hittat 2 nya hundkompisar till ice 
- Bestämt mig att börja gymma på riktigt och börja gå på diet
- Städat hemma
- Tagit över en grupp på Facebook som heter hundsnack råd och tips

Dagens låt:

Må gott MVH Felicia och de högt älskade fyrtassade

Felicea
4/10/2012 11:25:20 pm

ååh vad roligt!
Ice är så duktig när det gäller andra hundar(:

Reply
Elina
4/11/2012 03:19:18 am

Alltid lika kul med nya vänner, och vad kul att Tyson är hemma! :)

Reply



Leave a Reply.