I nästan 1,5år har han bott hos mig.
Känns som om att han alltid har bott hos oss och varit en del av flocken.
Första dagen jag hämtade honom, visste jag inte alls hur han var i psyket.
Min första tanke var att ta honom så han slapp avlivas och sedan försöka omplacera honom.

Första dagen:
Han blev rädd bara man höjde handen eller höjde rösten. Då la han sig på rygg och kissade på sig. Eller så kröp han ihop till en liten boll och darrade i hela kroppen.  Min tanke var att han hade blivit slagen tidigare.  Han reagerade även på kedjor. Han hade även klobrott som de förra ägarna hade inte råd att fixa hans klo.  Han skulle avlivas pga att ägarna ville få sålt han på direkten och när dte inte gick tillräckligt snabbt ville de avliva honom.
Jag och Elin fixade hans klo tillsammans och han sa inte ett pip, när allt var klar omfamnade han oss med pussar.
Det var som om han blev lättad att vi inte skulle slå honom. 

Dagarna gick och han kom fram allt mer och mer och blev bara gladare och gladare. Men var väldigt ljud och kroppskänslig. Så fort man pekade på något så kastade han sig ner på marken.  Gjorde ont i hjärtat att se honom så här.  Man undrar vad var det som hade hänt honom? Han hade ingen muskulatur i kroppen och pälsen var risig. 
Han åt fodret Doggy när han kom till mig, men vi bytte snabbt foder och hans immunförsvar börja sakta men säkert byggas upp.

Hans första kompisar var Pumin Mikksen, Alfons & Hilda softis.
De här 3 hundarna hjälpte honom att sakta börja lita på människor igen.  Alfons & Hilda uppfostrade honom och visade att människor inte var så farliga medan Mikksen visade han den roliga sidan av livet, leka ,leka leka och pussas. Mikksen visade även sina älskade leksaker som han delade med sig.

(Beklagar för dåliga bilder men de är de enda som finns)
Tyson är  för evigt tacksam för den hjälp han har fått av de här underbara hundarna men även underbara Elin som har varit med från början och hjälpt till med Tyson. Så stort Tack säger vi ♥
Tyson personlighet idag:
Han är en stabil hund som är kropps och signalkänslig inte rädd för skott. Självsäker och ganska undergiven.  Han kastar säg aldrig in i något utan tar allt med lugn och ro. Han älskar verkligen alla och är alltid glad.
Kräsen att äta, hatar korv men älskar fisk.
Han gillar inte att vara ute när det regnar och fryser lätt.

Han har som sagt blivit påhoppad 5 gånger av andra hundar men är fortfarande stabil. Jag ä r imponerad hur han har utvecklas hur han vågat komma ut och vara sig själv. Han tror det bästa bom alla

Min underbara Tyson ♥
10/19/2012 09:20:59 pm

Hihi, vanligtvis tycker jag hundar ser ganska fåniga ut i skor (rent estetiskt, de kan vara mycket användbara praktiskt!) men Tyson var faktiskt mycket gullig i dem. ;)

Reply
Felicia
10/20/2012 03:22:32 am

Jag håller fullständigt med dig. Jag är emot hundskor och kläder som är opartiska och som människor bara sätter på för att de ska se gulliga ut. Tyson tog jag på skorna då han skarapade upp tassarna på isen så det blödde så han kanppt kunde gå då han hade så ont. Och när jag till slut köpte ett par skor till honom och satte på så blev han jätte glad och sprang utan att ha ont i tassarna. :)

Reply



Leave a Reply.