Måndag brukar alltid vara den jobbigaste dagen på hela veckan , brukar alltid vara mycket att göra. 
Men idag var det en helt underbar dag. Lugnt på jobbet men  hann ändå fixa mycket saker. 
Efter jobbet kom Felicia,achilles och Min Alfons och mötte mig! 
Oh saknat Alfons  en massa min älskade unge ♥ 
Haha fast saknat achilles oh felicia också!  :) 

Var jätte fint väder sol och varmt oh skönt!  Vi gick till hundrastgården och släppte alla 3 hundar. 
Som sprang och busade med varandra. Så kul att se!  Sedan kom det  2 killar med en amstaff och frågade om de fick komma in men den tiken var rätt dominant så vi sa nej. Sedan stod vi kvar ett tag och pratade med dom.
Du kommer inte här från?  Ne jag kommer från Skåne.
Jaha det gör väl du med sa han till Felicia?  XD  Hon har inte alls  Skånedialekt.
Den ena killen hade bott i Malmö i 4 år men hade nyss flyttat hem igen. 

Efter ett tag kom en fyllegubbe som skulle kliva rakt in i hundrastgården. Men vi sa nej innan han hann öppna grinden. Han bara varför får jag inte komma in? 
Jag- Du blir smutsig! 
Han- Men jag har inga vita byxor på mig
Men han fick hälsa på hundarna över stängslet.

Han var rätt snuskig  han!  Stod och snacka om att han hade haft en 3 kant och att vi hade 3 olika hundraser som gick tillsammans och han hade 0ckså varit med 3 olika "människoraser". Det roligaste var när han frågade:
- Är alla 4 hundar era?
- Vi svarade det finns bara 3 här inne! hahahha

Sedan kom det 3  tjejer.  Den ena känner mina hundar sedan tidigare  och  hoppade in i hundrastgården för de ville kela och det gick faktiskt bättre än jag hade förväntat mig. Ice var lite hoppig men slutade efter ett tag. 
Så vi hade  3 hundar,3 tjejer i hundrastgården, 2 Felicior :p

KVÄLLEN:
Tränade vi med Frisbee med Tyson och passivitet för Ice, Achilles och Alfons. Tyson skötte sig utmärkt många förbipasserande hundar och människor.  Och han var lös hela tiden och hade full fokus på Felicia som tränade med honom :) Felicia visade även vad hon hade lärt Alfons "Packa väskan"  jätte kul att se och så kul att se dom jobba tillsammans. Ice  var lite halvt uttråkad att träna passivitet och pep lite men inte så mycket. Achilles var för det mesta Tyst och Alfons låg ner och njöt av gräset.

Sedan följde vi dom till busstation och gick hem igen och tog det lugnt.

20:00  Då var vi och såg Valborgs Elden och tränade passivitet, hade bara Alfons och ice med mig. Alfons var stencool och Ice  ville juh leka med barnen men la sig sedan ner bredvid Alfons och kollade runt på allt.  Duktig ice börjar bli på passivitet, då det var många människor,hundar och barn :) 

Glad Valborg på er
önskar Felicia och de fyrtassade

(Bilder redigerade av Felicia och de som hon är med på har jag fotat och hon redigerat)
amela
4/30/2012 06:35:36 am

Haha vilken knasig dag :P

Reply
Felicea
4/30/2012 07:24:42 pm

Haha asså man bara wtf?! jag kan inte ens härma skånsk dialekt !;)
Asså han fyllegubben jag dog av skratt "Nä nu kissar han också" HAHAH ursh vilken gubbe! Tack för dagen det måste i göra om <3

Reply



Leave a Reply.