kl:8:oo  Godmorgon då var det dags att vakna, fixa i ordning sig och ta  Ice och tyson och bege sig mot Norrtälje.
Tog 1 timme och 38 minuter innan man var framme!  Som tur var så skötte sig Ice elegant och sa inte ett ljud!  Tyson sov på sätet bredvid mig.  Tunnelbana+tunnelbana+buss. Inga bilder då jag glömde kameran men vet att det var någon som filmade. Så kanske kan få tag i dom.

11:00 i  Norrtälje, Blev vi hämtade av Linda (Filmdjupsgrupps ägare) med bil och åkte ca 10 minuter till en 4H-gård. Där fixade vi i ordning alla saker till hästen och ja cdspelaren. Ice var hyper när vi klev av bilen och hade verkligen samlat på sig energi och var som en studsboll som bara ville explodera. Tyson pep för Ice pep  dom bildar verkligen team mot mig!  Men Tassen slutar i alla fall direkt när man säger till.  Ice kan man inte prata med utan där kör vi mer kropps blockeringar.  Band fast Tassen så jag kunde fokusera på Ice. Efter ett tag lugnade han ner sig och hälsade faktiskt på en ponny som var 14 år.  Jätte vacker!  hade ett blått öga och ett brunt.  Han avr super duktig då han förra gången stod och skällde på hästarna som en galning.  Men nu sa han inget alls! 

12:00 Då hade vi uppvisning. Började med Ice som var in som numer 2.  hade skinka som belöning.  Och vi hade en fartfylld låt som jag hatar MEN som passade Ice perfekt nämligen: Loreen Euhphoria. (Vi improviserade)
Han var verkligen på hugget  i dag och hade full fokus på mig!  Blev helt impad :O
Vi körde mest Boom, slalom, backa men även mellan, tassarna på fötterna,tass,andra,runt, famn
men är super stolt över Ice  när det var andra hundar i publiken, barn och massa djurdofter.

Tyson.- Han var jätte taggad och vi körde Boom, över ,mellan, tass ,andra ,tittut. Sedan var han lite segare och bara
- Men hallå kan jag få min j**la boll nu eller?! 
men han var ändå taggad och vi körde på ett tag till och sedan skulle jag ge honom skinka som belöning. han bara usch!  Så jag gav bollen. haha knasiga vovve!  Men stolt över min Tass som ignorerade djurdofter,publik oh allt ♥

Sedan traskade vi där i från för att ta oss hemåt och då var det jätte varmt!  Ice och Tassen fick bada i en liten sjö och sedan traskade vi mot stationen. På vägen hem låg Tass i sättet och Ice på golvet sa inte ett ljud somna direkt.
haha kan säga det gjorde jag också!  Sedan vaknade vi alla 3  upp i Stockholm. På vägen hem träffade vi en sheltie som kastade sig på Tass men jag hann ta bort tass innan han fick ett bett av den andra hunden. Blir så arg på människor som inte har någon koll  (ägaren gick oh pratade  med en kompis och  hade ingen koll på hunden -_-) 
tass och ice  kollade bara  och sedan traskade vi iväg hemåt

14:45 Hemma, lämnade Ice  och sa hej till min älskade Madalfie som hade varit hemma med min pojkvän under dagen och ensam typ 1 timme. Kastade i mig lite mat eftersom jag inte ätit på hela dagen. ris+fisk på 5 minuter!  Sedan Fick min svärmor låsa dörren eftersom Alfie oh Ajsen öppnar dörrar! -_-
Tassen och jag åkte iväg mot  Ålderdomshemmet

Praktik på ålderdomshemmet

Tyson var  jätte glad på väg mot praktiken. han visste dock inte vart vi skulle då han aldrig varit där.  När vi kom fram skyndade vi oss till ålderdomshemmet och kom in för att arbeta 16:30.  Vi fick ett trevligt välkomnande och jag pratade en hel del med personalen och det var en som hade amstaffmix hemma så hon tyckte verkligen om Tassen. Jag berättade en hel del om vad Terapihund innebär och varför vi gör utbildningen. De var positiva till att vi var där i alla fall.  Sedan var det dock många som var lite osäkra på Tassen då det tyckte han såg läskig ut men efter ett tag så vågade de flesta hälsa.

Tassen har nu fått sitt arbetarnamn= Bamse och  Dante

Bamse  visade även upp lite trick som att apportera telefon och 1kronor och många av personalen och de äldre blev  imponerade. Tränade även med en äldre dam som kastade 1 kronan och Bamse kom och lämnade kronan till henne. Hon klappade även på honom. Bamse var lite uttråkad när han låg ner men sa jag till honom så låg han stilla och bara kolla sig omkring.  Tycker hans första dag på praktiken blev väldigt lyckad.
Stolt över honom ♥

17:30  Hemma helt slut! Ice och Alfie  hade skött sig jätte bra så alla 3 fick ben och sedan mat. Nu ska vi njuta av vår Lördag och ha mysdag!  Det har vi förtjänat!  Dock ska Alfie ut oh leka innan det är dags att vila XD

Dagens låt

Dagens låt 2
Må gott MVH felicia och de fyrtassade



Leave a Reply.