Fotograf : Jag redigering: Johanna
Äntligen är snön här det är så otroligt vackert & mysigt!  Vi har fått väldigt mycket snö här i Stockholm.
Hundarna är överlyckliga och vi har varit ute i många timmar & busat de senaste dagarna.
Har införskaffat overall till mig själv så jag inte fryser när vi ska vara ute.

Idag var vi på Fräsnas 4Hgård i Norrtälje med filmdjurs showgrupp och uppträdde med julshow.
Hade med mig Alfons & Ice. Vi klav på bussen som tar 1 timme från sthlm - Norrtälje.
Ice betedde sig väldigt illa & pep, pep & pep.
Jag valde att ignorera beteendet för att han inte skulle vinna & få uppmärksamhet, till sist la han sig ner och pep halv sovande & sedan hade han vilat klart efter15 minuter så då stat han & glodde på mig resten av vägen.
Alfons som alltid skötte sig exemplarisk sa inget utan la sig ner & vila under hela resan.

När vi klev av från bussen gick vi mot 4H gården.
Släppte hundarna så de fick busa av sig i snön var ca 1/2 meter.

Uppträdande:
Alfons- han bar in en paket och vi gick på rad efter varandra alla hundar & människor, sedan la hundarna paketen i en påse.

Ice- Vi hade gjort ett freestyle program till låten
Men Ice har tydligen kommit in i unghunds åldern då hormonerna rusar i kroppen, han har kommit på vad löptikar är! Första gången jag någonsin sett han bry sig o.O Han hade ingen koncentration alls utan gjorde vissa kommando sedan sprang han runt titta på publiken kom tillbaka till mig, sprang & lukta på en kissfläck 6 kolla på alla saker runt omkring. Jag valde att avbryta mitt i låten då jag kände att det bara blev kaos.

Idag var verkligen inte min & Ice´s dag ville bara skrika,gråta och slita av mig håret.
Så jobbig har en dag tillsammans med honom varit.
Det som gör mig jävligt förbannad är när alla människor ler åt han när han piper eller försöker prata/ klappa honom. Och så säger det till mig: Nemen vilken gullig hund awwwww
Jag känner hur de rycker i hela mitt ansikte och hur jag är nära att explodera och vill skrika:
- Att han är en riktig liten skithund som jag vill strypa!
Men de tankarna behåller jag för mig själv och biter ihop & svarar tack så mycket & ler.

Den här dagen har gjort mig helt slut i kroppen & huvudet!
På kvällen var jag även & kollade på en lägenhet en 3:a får se om vi tackar ja imorgon eller inte.

Kvällsträning:
Tyson han apportera Ice i koppel. Han har varit grym , han hittade även bollen som Ice slarvade bort igår på fotbollsplanen nedanför mig. Han var jätte arbetsvillig och utförde alla uppgifter jag bad honom. Vi var inte ute så länge då han fryser så lätt. Mee oh så stolt jag är över honom ♥

Blev även vän med Ice igen på kvällen vem kan motstå hans crazy blick med masa pussar , då vi träna freestyle & han va lös , han sket i alla omkring & hade fokusen på mig, så än har jag inte tappat bort honom mot hormonerna. 1-0 till mig & Ice ♥

Om man inte kämpar hur ska man då kunna komma fram i sin relation? 
Vi ska kämpa oh vi ska ta oss igenom den här delen! ♥


Här kommer bilder jag redigerat men Johanna Fotat.  Fina Indra, blandras
12/1/2012 11:32:10 pm

Du är mycket duktig på att redigera bilder. Tror du att du kan fixa till några till mig någon gång du får tid över?

Reply



Leave a Reply.