Idag har  jag haft en helt underbar dag! :D
Vikande kl 07:00  Tog med mig Ice och Alfons lämnade dom på jobbet och Tys-tys fick vara hemma då han fortfarande är halt!  Fick gå ut med min älskade pojkvän Manuel istället!  På väg mot jobbet var Ice  på sitt " buff-humör"  och Buffa på allt!  skönt att  åka ifrån honom en liten stund!  Tog Alfons och åkte iväg!

9:00 Var jag på min 2: dra praktikplats och träffade min handledare!  Hon var jätte trevlig och positiv till att jag och Alfons hade kommit. Hon satt och kelade med Alfons ett bra tag innan hon hälsade på mig först!  Kul att vi blev så omtyckta! Vi satt ner och pratade om hur allt skulle gå till och vad Terapihund innebär och hon berättade om själva företaget Hon berättade att jag fick praktikplatsen! :D Sen frågade hon även mig:
- Om jag skulle kunna tänka mig att jobba där? 
- Och oh vad glad jag blev! :D  Självklart svarade jag!
- Sen frågade hon om jag behövde hundpassning till Alfons! :D

Så  kommer  antagligen börja jobba där som extra och sommarjobb sen får vi se hur det blir. Ska på introduktionskurs inför jobbet som en liten utbildning inom jobbet! Tänk vad härligt att få jobba med glamma människor och ta med en hund! :D
Vi sa hejdå och jag begav mig mot mitt jobb! 

Gud vad jag trivs på mitt jobb. Så sjukt härlig stämning och man kan alltid prata med varandra! Jag och min chef snickrade ihop lite nya möbler till vovvarna!  Sedan kom alla 3  praktikanterna  och vi tog en härlig långpromenad  i  härliga solskenet med svala vindar! perfekt  väder!  Och när vi kom tillbaka då skrubbade vi väggarna,putsade fint överallt, moppa, dammsugande och tränade/gosade med hundarna! Felicia tränade in ett nytt kommande med Ice
Boom! :D Han ska hoppa upp i luften och bakåt.  Alfons och achilles tränade med praktikanterna!  Alfons jagade vattenstråla från vattenflaskan  och var super lycklig! 

Senare kom Alfons favorit Kelly! :) han blir så himla glad att se henne har nog aldrig sett honom så glad i någon person som han är i Kelly! Hon tog ut honom på en liten promenad och så visade hon lite tricks med honom för sina vänner. De fick även prova träna honom och busa med vattenflaskan. Blir så varm i hjärtat när jag ser Alfons med barn, han verkligen älskar dom! 

Efter jobbet: Jag, Felicia, Kelly, Alfons, Ice och Achilles gick till fotbollsplanen och släppte  hundarna. Först tränade vi passivitet med Ice och Achilles som tyckte sååå synd om sig själva och pep till en stor del.  Men lugnade sig efter ett tag. Alfons fick busa med Kelly kastade boll och busade. När  Ice och achilles var lugna släppte vi dom lösa och det märks att de börjar bli riktigt envisa tonåringar som inte hör eller ser något annat än VARANDRA! Dom var verkligen i sin egen värld. bästa killarna ♥

Hemma:  Ut och kasta pinne med Tyson i alla fall en liten stund. han blev så himla glad då han knappt fått röra sig så mycket då hans trampdyna är dålig. Men efetr ett tag haltade han så tog in honom oh vilade och bara kela. Så nu sover alla mina fina killar ♥

DAGENS ARGA!
Oh blir så jävla arg på idioter till hundägare!
Finns ett par med utländsk bakgrund här i området som äger en rottweiler hane och en väldigt ung goldenretriver tik  som är ca 1,5 år gammal och hon har haft valpar innan och de har behöll 2 valpar från deras förra kull som är 4 månader gamla nu! Igår när jag såg dom  gå  på fotbollsplanen såg jag rottweilern sätta på tiken.  Först kämpade tiken emot och sen orkade  hon inte kämpa emot längre och då satte hanen på henne och ägarna stod och tittade på och valparna bara tittade.  Sedan idag igen hände samma sak mitt bland alla människor mitt på ljusa dagen! 
När tiken försökte säga till så sa ägaren (mannen) till henne att så fick hon inte göra!  Så tiken gav upp och hanen satte på henne. Medan valparna satt ner och bara tittade!  Fy fan vad arg jag blev. :(

Må gott MVH Felicia och de fyrtassade


Felicea
4/25/2012 02:34:54 am

Kelly och Alf är så söta tsm! <3
Tack för idag hade bajs roligt :D
och ägarna är fan puckade man har lust att trycka in e gurka i rumpan på dom!!!!!

Reply



Leave a Reply.