Idag var det wp träning lååångt ut på landet tog 1 timme, 5 minuter dit.
Hatar att jag inte har bild då skulle allt varit så mycket enklare! 
Hade endast med mig Ty dit.

Träningsmässigt:
Vi fick en kedja som vägde 8 kg som vi skulle ha som uppvärmning,  satte på Ty  wpselet oh så gick vi alla tillsammans med hundarna. Vi var ca 6 personer & så hundarna.
Tyson morrade idag  2:dra gången jag någonsin hört honom morra, han morrade på en hane som heter Rocky (amstaffmix) Den här hanen känner vi sedan tidigare då den gick på dagiset där jag jobbade innan.  Jag förstår honom, den här hanen spände upp sig mot Ty stod spänt & bara väntade.
Jag sa naturligtvis till Ty att sluta & det gjorde han.
Men det märktes tydligt att han inte gillade hans utstrålning & han visste exakt vem det var.
De andra hundarna brydde han sig inte ett dugg om.

Vi gick en runda med kedjan sedan kom vi tillbaka & tränade kontaktövningar  & det var rätt skönt då vi har det sedan innan, då vi tränar lydnad så himla skönt! Sedan tränade vi att hundarna skulle sitta kvar på ett ställe &  ge frikommando när de skulle komma.  Jätte skoj förutom att ty tyckte det var lite äckligt att sitta på den kalla marken.

Vagnsdragning:
Idag fick vi tyvärr inte vara med på  den träningen då  vagnen väger 100kg & de vill att  man skall ha varit där ett tag & provat på drag. Det är bra att de har strikta regler. Men var väldigt skoj att se de andra hundarna dra & hur de tränar det.




1/27/2013 11:31:35 pm

Kul med dragträning! =)

Reply



Leave a Reply.